Zmiana umowy sprzedaży lokalu
Identyfikator sprawy: WZN-V
Wprowadzenie do sprawy
Celem procedury jest uregulowanie stanu prawnego nieruchomości.
Etapy postępowania:
1. Wniosek o zmianę udziału związanego z odrębną własnością lokalu w nieruchomości wspólnej.
2. Weryfikacja posiadanych dokumentów – inwentaryzacji lub konieczność sporządzenia nowej inwentaryzacji.
3. Protokół uzgodnień.
4. Akt notarialny.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali (tekst jednolity: Dz.U. z 2019r. poz. 737, 1309),
- Ustawa z dnia 06 lipca 1982r. o księgach wieczystych i hipotece (tekst jednolity: Dz.U. z 2019r. poz. 2204),
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2019r. poz. 1145).
Wymagane dokumenty
Wniosek WZN-5 (do pobrania poniżej)
Czas odpowiedzi
Do miesiąca.
Odwołania
Nie przysługuje. W przypadku odmowy sprawę można skierować na drogę postępowania sądowego.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
plac Zwycięstwa 3, pok. 224,
tel.: 59 848-83-30,
e-mail: zn@um.slupsk.pl
Uwagi dodatkowe
W przypadku brak kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia, pod rygorem pozostawienia sprawy bez rozpatrzenia. Wniosek musi być podpisany przez wszystkich współwłaścicieli lokalu.