Sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych
Zasady bezprzetargowej sprzedaży lokali mieszkalnych oraz warunki udzielania i wysokość stawek procentowych bonifikat.
Podstawy prawne:
- Uchwała Nr XXXII/383/16 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 30 listopada 2016 r. w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Miasta Słupsk
- Uchwała Nr XXII/387/20 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 30 września 2020 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXII/383/16 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 30 listopada 2016 r. w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Miasta Słupsk
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2020r., poz. 1990 ze zm.),
- Ustawa z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali (Dz. U. z 2020r., poz. 1910 ze zm.),
- Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2020r., poz. 1740 ze zm.).
Uprawnionym do nabycia lokalu jest najemca (najemcy) lokalu, z którym umowa najmu została zawarta na czas nieoznaczony.
Cena lokalu mieszkalnego ustalona przez rzeczoznawcę majątkowego w trybie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami, po udzieleniu bonifikaty określonej w Uchwale Nr XXII/387/20 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 30 września 2020r., podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia aktu notarialnego.
Kwotę określoną w protokole uzgodnień należy wpłacić na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku nr rachunku mBank 08114011530000217542001011.
Najemca nabywający lokal mieszkalny zobowiązany jest zwrócić Miastu środki przypisane na koncie remontowym wspólnoty lub zgromadzone na wyodrębnionym koncie funduszu remontowego wspólnoty, przypadające na ten lokal.
Kwota zobowiązania ustalana jest według stanu na miesiąc wykupu lokalu a uregulowana przed podpisaniem aktu notarialnego na rachunek bankowy Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o., ul. Tuwima 4, 76-200 Słupsk
nr rachunku mBank 81114011530000218029001001
Wyłączeniu ze sprzedaży podlegają lokale mieszkalne:
- usytuowane w budynkach oddanych do użytku po dniu 1 stycznia 2000 roku,
- położone w obiektach przeznaczonych do rozbiórki,
- położone w budynkach użyteczności publicznej, w tym min. w szkołach,
- które zostały wynajęte na czas określony,
- usytuowane w budynkach wskazanych w ustaleniach miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jako niezgodne z tym planem,
- których najemca lub jego współmałżonek jest właścicielem lub współwłaścicielem innego lokalu mieszkalnego, domu mieszkalnego bądź przysługuje mu spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego,
- położone w budynkach stanowiących własność Miasta Słupska, wydzielonych w drodze zarządzenia Prezydenta Miasta Słupska z gminnego zasobu jako zasób niezbywalny.
Prezydent w uzasadnionych przypadkach może odmówić sprzedaży lokali, w szczególności, gdy sprzedaż byłaby sprzeczna z interesem Miasta.
Bonifikaty:
Przy bezprzetargowej sprzedaży lokali mieszkalnych wnioskodawcom, którzy złożą wniosek począwszy od dnia 01.12.2020r. Prezydent Miasta może udzielić bonifikaty od ceny lokalu w niżej wymienionej wysokości:
- 40% dla lokali mieszkalnych usytuowanych w komunalnych budynkach jednolokalowych przeznaczonych do sprzedaży na wniosek,
- 50% dla lokali mieszkalnych położonych w budynkach wspólnot mieszkaniowych oddanych do użytku w latach 1994-1999,
- 60% dla lokali mieszkalnych usytuowanych w komunalnych budynkach dwulokalowych, przy równoczesnej sprzedaży wszystkich lokali mieszkalnych w budynku, przeznaczonych do sprzedaży na wniosek,
- 70% dla lokali mieszkalnych usytuowanych w komunalnych budynkach trzylokalowych przy równoczesnej sprzedaży wszystkich lokali mieszkalnych w budynku, przeznaczonych do sprzedaży na wniosek,
- 80% dla ostatniego lub dwóch ostatnich lokali mieszkalnych we wspólnocie mieszkaniowej,
- 70% dla pozostałych lokali mieszkalnych we wspólnotach mieszkaniowych.
Formularze do pobrania:
- wniosek o wykup lokalu
- procedura
Wymagane dokumenty:
- wniosek o sprzedaż lokalu komunalnego,
- oświadczenie o pokryciu kosztów wyceny lokalu,
- kserokopia umowy najmu.
Termin i sposób załatwiania:
- ok. 6 miesięcy,
- informację o lokalu przygotowanym do sprzedaży podaje się zarządzeniem Prezydenta Miasta Słupska do publicznej wiadomości na okres 21 dni,
- protokół uzgodnień,
- akt notarialny.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami - pokój nr 217 (sekretariat)Urząd Miejski w SłupskuPl. Zwycięstwa 376-200 Słupsk
Informacje w sprawie sprzedaży mieszkań można uzyskać w siedzibie tut. Urzędu Wydział Zarządzania Nieruchomościami Referat Sprzedaży Nieruchomości pokój nr 224 (II piętro):
poniedziałek: 7:30 - 16:30,wtorek – czwartek: 7:30 - 15:30,piątek: 7:30 - 14:30lub telefonicznie: (59) 84 88 330