Omiń menu i przejdź do treści strony
Dekoracyjny pattern z budynków

Jubileusz Miasta Słupska

Jubileusz Miasta Słupska
Dekoracyjny pattern z budynków

Jubileusz Miasta Słupska

Jubileusz Miasta Słupska

Odpady komunalne

Deklaracje

Obowiązek złożenia deklaracji o gospodarowaniu odpadami komunalnymi zapisany został w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz w ustawie ordynacja podatkowa. Zatem:

  • właściciel nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy,
  • współwłaściciel,
  • użytkownik wieczysty,
  • jednostka organizacyjna i osoba posiadająca nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu,
  • najemca nieruchomości,
  • dzierżawca nieruchomości,
  • a także inne podmioty władające nieruchomością

JEST ZOBOWIĄZANY/A do złożenia odpowiednich dokumentów w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca albo w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana danych określonych w deklaracji.

Deklarację można złożyć na kilka sposobów. Do wyboru:
1) osobiście lub listownie: Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego, Plac Zwycięstwa 3 (pok. 206 i 207, II piętro);
2) za pomocą środków komunikacji elektronicznej:
a) dokumenty w formie elektronicznej należy przesyłać za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miejskiego w Słupsku udostępnianej na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej ePUAP (skany wysyłane drogą e-mail nie są uwzględniane);

b) dokument musi być opatrzony ważnym bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub
profilem zaufanym ePUAP, będącym odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego, potwierdzającym tożsamość obywatela w systemie
ePUAP;

c) format elektroniczny dokumentu: DOC, DOCX, RTF, ODT, XLS, XLSX, ODS, CSV, TXT, SVG, GIF, TIF, BMP, JPG, PNG,PDF, ZIP;

W przypadku składania deklaracji podpisywanych przez przedstawicieli Zarządców Wspólnot Mieszkaniowych i/lub administratorów Spółdzielni Mieszkaniowych powinni oni posiadać pełnomocnictwo do ich podpisywania - zgodnie z art. 80a Ordynacji podatkowej, informacje i deklaracje podatkowe mogą być podpisywane przez pełnomocnika.

Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji powinno zostać udzielone przez mocodawcę na urzędowym formularzu stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lutego 2017 roku (Dz. U. 2017 r., poz. 333) zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw. Pełnomocnictwo składa się jeden raz i jeżeli nie było oznaczone czasowo stanowi podstawę do składania kolejnych deklaracji w imieniu podatnika.

Od złożonego pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji w formie papierowej pobierana jest opłata skarbowa. Opłatę w wysokości 17 zł należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słupsku nr 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, a potwierdzenie jej uiszczenia przedłożyć do tut. Wydziału.

Deklarację należy złożyć w jednej kopii, można wypełnić drugą na własne potrzeby, aby otrzymać na niej potwierdzenia złożenia dokumentu (jeżeli wybierzemy formę papierową). Dokument do pobrania:

 

 

 

Potrójny Jubileusz Miasta Słupska

Potrójny Jubileusz Miasta Słupska

Zapraszamy wszystkich do wspólnego świętowania!

Potrójny Jubileusz Miasta Słupska
Uczestnicy Biegu na Wieżę na wspólnym zdjęciu na dziedzińcu słupskiego ratusza.
Bieg na Wieżę po raz trzeci

Bieg na Wieżę po raz trzeci

Zapraszamy do uczestnictwa w kolejnej edycji Biegu na Wieżę.

Bieg na Wieżę po raz trzeci

Kalendarz wydarzeń

Symbol uwagi Alert!
Dzieje się w Słupsku! Zaplanuj czerwiec pełen rozrywki i inspirujących spotkań!
Słupski Jarmark Wakacyjny 2025 - przyjmujemy zgłoszenia wystawców!
Raport o stanie Miasta za 2024 rok - zachęcamy do zapoznania się z jego treścią TUTAJ.