Uchwała reklamowa
Od 1 stycznia 2020 roku obowiązuje w naszym mieście tzw. uchwała reklamowa, która reguluje zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Uchwała ta stanowi istotne narzędzie realizacji polityki miasta w zakresie poprawy standardów jakościowych oraz estetyki przestrzeni publicznych, zachowania ładu przestrzennego, ochrony krajobrazu kulturowego i tożsamości miasta oraz poprawy jego wizerunku.
Uchwała wyznacza terminy i zasady dostosowania istniejących w dniu 01.01.2020r. (w dniu wejścia w życie uchwały reklamowej) tablic reklamowych i urządzeń reklamowych do zasad i warunków w niej określonych. W myśl tych zasad do końca bieżącego roku z terenu miasta powinny zniknąć banery, reklamy emitujące zmienne światło oraz reklamy mobilne.
PAMIĘTAJ!
Zgodnie z art. 37d ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 roku, podmiot, który umieścił tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe niezgodne z przepisami uchwały, podlega karze pieniężnej. Wysokość kary pieniężnej ustala się jako iloczyn pola powierzchni tablicy reklamowej, wyrażonej w metrach kwadratowych oraz 40-krotności maksymalnej stawki części zmiennej opłaty reklamowej, powiększony o 40-krotność maksymalnej stawki części stałej opłaty reklamowej, o której mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych za każdy dzień funkcjonowania reklamy. Maksymalną stawkę opłaty reklamowej ustala corocznie Ministerstwo Finansów.
Zachęcamy do zapoznania się ze specjalnie przygotowanym przewodnikiem do uchwały reklamowej: