Zakres robót, oprócz budowy jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego, obejmował także przebudowę zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej. Od podstaw wybudowano także obustronne chodniki, a także zniesiono występujące bariery architektoniczne utrudniające poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami.
Budowę nowego gmachu rozpoczęto w czerwcu 2018 r. od częściowej rozbiórki budynku dawnej wozowni, należącego do Nowego Teatru. Ten XIX-wieczny obiekt, zaadaptowany był na magazyn i pracownię techniczną teatru, i znajdował się w bardzo złym stanie technicznym. Udało się zachować ciekawą pod względem architektonicznym frontową ścianę dawnej wozowni od strony ul. Lutosławskiego, nawiązującą stylistyką do okresu wczesnego renesansu.
Aktualnie modernizacji podlegają chodniki przy ulicach: Bolesława Prusa, Wileńskiej (odcinek od Placu Broniewskiego do Wolności), Przemysłowej (odcinek pomiędzy ul. Ignacego Paderewskiego a dawnym przejazdem kolejowym), Piotra Skargi a także Juliana Niemcewicza, Ludwika Solskiego i Stanisława Wyspiańskiego.
Zakres przeprowadzonych prac obejmuje regulację krawężników, przełożenie ciągu kamiennych płyt granitowych oraz wykonanie nawierzchni chodników z płyt betonowych. Do modernizacji trotuarów używane są materiały występujące na istniejących nawierzchniach i zakwalifikowane do ponownego wbudowania. Dotyczy to głównie kamiennych płyt granitowych i krawężników.
Przy ulicy Francesco Nullo trwają badania archeologiczne
W miejscu prowadzonych prac archeologicznych odkopano liczne fragmenty skór zwierzęcych. Ma to prawdopodobnie związek z tym, że znajdowała się tam garbarnia, która ze względu na uciążliwość i intensywność zapachów oraz zapotrzebowania na dużą ilość wody, ulokowana była w pobliżu rzeki na skraju ówczesnego miasta. Prowadzone prace archeologiczne, pozwalają także ustalić dokładny przebieg murów miejskich, które jak się okazało, w miejscu wykopalisk nie przebiegały w lini prostej, a posiadały załamania, na co wskazują odkrywane pozostałości kamiennych fundamentów oraz ceglanego muru.
Druga konstrukcja nośna kładki została zamontowana nad Słupią
Budowa kładek nad Słupią jest elementem zadania budowy bulwarów rzeki Słupi, realizowanego w ramach projektu „Łamiemy bariery, łączymy pokolenia – rewitalizacja Obszaru Podgrodzia, Starego Miasta i Śródmieścia Miasta Słupska” finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Kładka na Wyspie Młyńskiej została udostępniona dla pieszych i rowerzystów
W ramach modernizacji obiektu wykonano izolację przęsła, uzupełniono ubytki konstrukcji dźwigarów głównych, zabezpieczono instalacje podwieszone do obiektu, wymieniono balustrady, a także wykonano nową nawierzchnię pomostu oraz gzymsy.
Zachęcamy wszystkich mieszkańców interesujących się fotografiką - zarówno amatorów jak i profesjonalistów, do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym, który poświęcony jest procesowi rewitalizacji Słupska. Najlepsze zdjęcia wybiorą internauci oraz nasze jury, a najlepsi z najlepszych dostaną nagrody!
W związku z aktualnymi obostrzeniami wynikającymi z wprowadzenia w Słupsku czerwonej strefy, zachęcamy mieszkańców do udziału w konsultacjach społecznych niewymagających bezpośredniego uczestnictwa.
Konsultacje społeczne projektu zmiany Gminnego Programu Rewitalizacji
W najbliższy poniedziałek, 12 października, odbędzie się spotkanie konsultacyjne projektu zmiany Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Słupska na lata 2017-2025+. Początek spotkania zaplanowano na godz. 16:00 w Słupskim Centrum Organizacji Pozarządowych i Ekonomii Społecznej przy ul. Niedziałkowskiego.
Zawarto umowę na budowę transportowego węzła integracyjnego
Zawarto umowę na budowę transportowego węzła integracyjnego miasta Słupska w ramach projektu "Węzeł transportowy Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska z elementami priorytetów dla komunikacji zbiorowej".
Wczoraj, tj. 8 października 2020 r., podpisano umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy transportowego węzła komunikacyjnego Słupska w ramach projektu "Węzeł transportowy Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska z elementami priorytetów dla komunikacji zbiorowej". Wkrótce powstanie nowoczesny, funkcjonalny i skrojony na miarę słupskich potrzeb dworzec autobusowy wraz z miejscami parkingowymi, połączony bezpośrednio z dworcem kolejowym przez tunel pod torami, którego budowa zostanie zrealizowana w ramach inwestycji PKP PLK S.A.