Omiń menu i przejdź do treści strony

Słupska Karta Mieszkańca - zyskaj rabaty i preferencje. Zajrzyj TUTAJ.

TUTAJ

Słupska Karta Mieszkańca - zyskaj rabaty i preferencje. Zajrzyj TUTAJ.

TUTAJ

Słupski Budżet Obywatelski

Słupski Budżet Obywatelski 2025

Szanowni Państwo,

w edycji SBO 2025 oddajemy w Wasze ręce 3.870.000,00 zł w podziale:
* zadania infrastrukturalne ogólnomiejskie - 1.200.000,00 zł (wartość maksymalna zadania 1.200.000,00 zł).
* zadania infrastrukturalne lokalne – 1.920.000,00 zł (wartość maksymalna zadania 480.000,00 zł),
* zadania infrastrukturalne dedykowane szkołom – 250.000,00 zł (wartość maksymalna zadania 250.000,00 zł),
* zadania społeczne – 500.000,00 zł (wartość maksymalna zadania 150.000,00 zł),

Harmonogram Słupskiego Budżetu Obywatelskiego 2025
1. Zgłaszanie zadań: 27.05 - 14.06.2024 r.
2. Analizy formalna i merytoryczna: 17.06 - 31.08.2024 r.
3. Odwołania od negatywnej oceny merytorycznej: 06.09-13.09.2024 r.
4. Udostępnienie projektów: 23-29.09.2024 r.
5. Głosowanie: 30.09 -20.10.2024 r.
6. Wyniki: do 31.10.2024 r.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE DOTYCZĄCE SBO 2025:
1. Zgłaszane zadania muszą należeć do zadań własnych miasta, czyli muszą dotyczyć m.in.
* ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
* dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;
* ochrony zdrowia;
* kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
* kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;
* zieleni gminnej i zadrzewień;
* wspierania i upowszechniania idei samorządowej,wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;
* współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych
* współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.
2. Projekty infrastrukturalne mogą być zgłaszane jedynie na terenach należących do Miasta. Do każdego wniosku infrastrukturalnego muszą być załączone szkice poglądowe tego, co ma zostać wykonane w ramach zadania. Zadanie zgłaszane na terenach będących w trwałym zarządzie wymagają oświadczenia trwałego zarządcy, że wyraża zgodę na realizację projektu na jego terenie.


3. Projekty społeczne muszą być co najmniej dwudniowe lub cykliczne, a wartość środków trwałych niezbędnych do realizacji projektu nie może przekroczyć 40% całej kwoty.
4. Każdy projekt musi zostać poparty przez minimum 10 osób (zadania lokalne muszą być poparte przez mieszkańców danego okręgu).
5. Zgłaszanie zadań odbywać się będzie papierowo (formularz należy złożyć w Domu Startupów Aktywator w Słupsku, przy ulicy Tuwima 34, 3 piętro) lub elektronicznie poprzez tę stronę http://slupsk.konsultacjejst.pl
6. Głosowanie odbędzie się w formie elektronicznej poprzez stronę http://slupsk.konsultacjejst.pl, uruchomiony zostanie punkt do głosowania, gdzie każdy mieszkaniec będzie mógł skorzystać z komputera i oddać głos na wybrane zadania w Słupskim Centrum Organizacji Pozarządowych i Ekonomii Społecznej, ul. Niedziałkowskiego 6.
7. Można oddać od jednego do sześciu głosów:
* jeden głos na zadanie infrastrukturalne lokalne,
* jeden głos na zadanie infrastrukturalne ogólnomiejskie,
* jeden głos na zadanie infrastrukturalne dedykowane szkołom,
* od jednego do trzech głosów na zadanie społeczne.


UWAGA! żeby zadanie zostało skutecznie zgłoszone, musi zostać dostarczona lista poparcia dla projektu – dla zadań lokalnych muszą być to podpisy osób z okręgu, w którym się zgłasza projekt. Dodatkowo – co ważne – pamiętajcie o tym, że wnioskodawca nie może widnieć na liście jako jeden z 10 popierających, może być dopiero 11 osobą popierającą projekt.


Szczegółowe informacje pod poniższym adresami:
https://bip.um.slupsk.pl/dialog_spoleczny/dokumenty/7202.html

https://bip.um.slupsk.pl/rada_miejska/uchwaly_rady_miejskiej/31142.html
https://bip.um.slupsk.pl/rada_miejska/uchwaly_rady_miejskiej/?q=XVII%2F321%2F20&qf=&qt=

Formularz zgłoszenia zadania online:

 

Uchwała dot. podziału na okręgi:
https://bip.um.slupsk.pl/rada_miejska/uchwaly_rady_miejskiej/28978.html


Mapa poglądowa:
http://bip.um.slupsk.pl/rada_miejska/dokumenty/561.html

 

Więcej informacji można zasięgnąć w Wydziale Współpracy, Kultury i Promocji UM w Słupsku:

ul. Tuwima 34, 3 piętro, 76-200 Słupsk

Dane kontaktowe
601 930 380
wip@um.slupsk.pl

 


Trwa głosowanie na projekty SBO 2025

Trwa głosowanie na projekty SBO 2025

W tym roku Mieszkanki i Mieszkańcy do Słupskiego Budżetu Obywatelskiego zgłoszono 63 projekty. Ostatecznie w wyniku oceny formalnej i merytorycznej pod głosowanie zakwalifikowały się 53 wnioski. Mieszkańcy wybiorą najlepsze z nich w głosowaniu, które rusza już w poniedziałek tj. 30 września i będzie trwało do 20 października.

Trwa głosowanie na projekty SBO 2025
Konsultacje projektu Strategii Rozwoju Miasta Słupska

Konsultacje projektu Strategii Rozwoju Miasta Słupska

Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących projektu Strategii Rozwoju Miasta Słupska do roku 2030. Wasze zdanie jest dla nas niezwykle ważne, ponieważ to właśnie Wy, mieszkańcy, najlepiej znacie potrzeby i oczekiwania naszego miasta.

Konsultacje projektu Strategii Rozwoju Miasta Słupska

Kalendarz wydarzeń

Alert!
Zobaczcie, co zaplanowaliśmy dla Was w październiku - zajrzyjcie do informatora kulturalnego!
Konsultacje Strategii Rozwoju Miasta Słupska do 2030 roku - zapoznaj się z dokumentem
Informacje nt. nieodpłatnej pomocy prawnej i bezpłatnych porad obywatelskich znajdziesz TUTAJ.