16 maja rusza nabór zadań do Słupskiego Budżetu Obywatelskiego 2023
Drogie Mieszkanki, Drodzy Mieszkańcy!
16 maja 2022 rozpocznie się zgłaszanie zadań do tegorocznej edycji Słupskiego Budżetu Obywatelskiego – kolejny rok z rzędu mamy dla Was do rozdysponowania ponad 3 miliony złotych na zadania infrastrukturalne oraz społeczne. kreatywnością mogą wykazać się wszyscy mieszkańcy i mieszkanki naszego miasta bez względu na wiek. Zachęcam Was serdecznie do zaangażowania się!
Pamiętajcie, że te pieniądze są dla Was i to Wy decydujecie o tym, na co zostaną one przeznaczone. Macie czas do 31 maja na złożenie projektu.
To wyjątkowa okazja do rzeczywistego i bezpośredniego współdecydowania o tym, na co zostanie wydana część budżetu miasta. Daje on możliwość zgłaszania i promowania własnych ciekawych pomysłów na rzecz mieszkańców, przyczyniających się do poprawienia funkcjonowania najbliższego otoczenia. Czekamy na nowe pomysły, które mają szansę na realizację w 2023 roku. Mieszkańcy i mieszkanki mają czas na ich złożenie do 31 maja br. Do rozdysponowania będzie 3 020 000 złotych.
Projekty będzie można zgłaszać od 16 do 31 maja w czterech kategoriach:
- zadanie infrastrukturalne ogólnomiejskie nie może przekroczyć wartości 1 100 000 złotych
- zadanie infrastrukturalne lokalne nie może przekroczyć wartości 350 000 złotych
- zadanie infrastrukturalne dedykowane szkołom nie może przekroczyć wartości 170 000 złotych
- zadanie społeczne nie może przekroczyć wartości 100 000 złotych
Zgłaszane zadania muszą należeć do zadań własnych miasta, czyli muszą dotyczyć m.in.
* ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
* dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;
* ochrony zdrowia;
* kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
* kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;
* zieleni gminnej i zadrzewień;
* wspierania i upowszechniania idei samorządowej,wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;
* współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych
* współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.
Projekty infrastrukturalne mogą być zgłaszane jedynie na terenach należących do Miasta. Do każdego wniosku infrastrukturalnego muszą być załączone szkice poglądowe tego, co ma zostać wykonane w ramach zadania. Zadanie zgłaszane na terenach będących w trwałym zarządzie wymagają oświadczenia trwałego zarządcy, że wyraża zgodę na realizację projektu na jego terenie.
Projekty społeczne muszą być co najmniej dwudniowe lub cykliczne, a wartość środków trwałych niezbędnych do realizacji projektu nie może przekroczyć 40% całej kwoty.
Każdy projekt musi zostać poparty przez minimum 10 osób (zadania lokalne muszą być poparte przez mieszkańców danego okręgu).
Zgłaszanie zadań odbywać się będzie papierowo (formularz należy złożyć w Domu Startupów Aktywator w Słupsku, przy ulicy Tuwima 34, 3 piętro) lub elektronicznie poprzez tę stronę http://slupsk.konsultacjejst.pl
Weryfikacja nadesłanych projektów rozpocznie się 01 czerwca, a zakończy 31 lipca. Głosowanie zaplanowano między 29 sierpnia a 16 września. Wyniki ogłoszone zostaną tydzień później.
UWAGA! żeby zadanie zostało skutecznie zgłoszone, musi zostać dostarczona lista poparcia dla projektu – dla zadań lokalnych muszą być to podpisy osób z okręgu, w którym się zgłasza projekt. Dodatkowo – co ważne – pamiętajcie o tym, że wnioskodawca nie może widnieć na liście jako jeden z 10 popierających, może być dopiero 11 osobą popierającą projekt.
Szczegółowe informacje pod poniższym adresem:
Formularz zgłoszenia zadania :
http://bip.um.slupsk.pl/dialog_spoleczny/dokumenty/3579.html
http://bip.um.slupsk.pl/rada_miejska/uchwaly_rady_miejskiej/32918.html
Uchwała dot. podziału na okręgi: