Omiń menu i przejdź do treści strony

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Aktualności

16 maja rusza nabór zadań do Słupskiego Budżetu Obywatelskiego 2023

Napis na różowym tle Słupski Budżet Obywatelski

Drogie Mieszkanki, Drodzy Mieszkańcy!


16 maja 2022 rozpocznie się zgłaszanie zadań do tegorocznej edycji Słupskiego Budżetu Obywatelskiego – kolejny rok z rzędu mamy dla Was do rozdysponowania ponad 3 miliony złotych na zadania infrastrukturalne oraz społeczne. kreatywnością mogą wykazać się wszyscy mieszkańcy i mieszkanki naszego miasta bez względu na wiek. Zachęcam Was serdecznie do zaangażowania się!

Pamiętajcie, że te pieniądze są dla Was i to Wy decydujecie o tym, na co zostaną one przeznaczone. Macie czas do 31 maja na złożenie projektu.

To wyjątkowa okazja do rzeczywistego i bezpośredniego współdecydowania o tym, na co zostanie wydana część budżetu miasta. Daje on możliwość zgłaszania i promowania własnych ciekawych pomysłów na rzecz mieszkańców, przyczyniających się do poprawienia funkcjonowania najbliższego otoczenia. Czekamy na nowe pomysły, które mają szansę na realizację w 2023 roku. Mieszkańcy i mieszkanki mają czas na ich złożenie do 31 maja br. Do rozdysponowania będzie 3 020 000 złotych.

Projekty będzie można zgłaszać od 16 do 31 maja w czterech kategoriach:

  • zadanie infrastrukturalne ogólnomiejskie nie może przekroczyć wartości 1 100 000 złotych
  • zadanie infrastrukturalne lokalne nie może przekroczyć wartości 350 000 złotych
  • zadanie infrastrukturalne dedykowane szkołom nie może przekroczyć wartości 170 000 złotych
  • zadanie społeczne nie może przekroczyć wartości 100 000 złotych

Zgłaszane zadania muszą należeć do zadań własnych miasta, czyli muszą dotyczyć m.in.

* ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;

* dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;

* ochrony zdrowia;

* kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;

* kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;

* zieleni gminnej i zadrzewień;

* wspierania i upowszechniania idei samorządowej,wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;

* współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych

* współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.

Projekty infrastrukturalne mogą być zgłaszane jedynie na terenach należących do Miasta. Do każdego wniosku infrastrukturalnego muszą być załączone szkice poglądowe tego, co ma zostać wykonane w ramach zadania. Zadanie zgłaszane na terenach będących w trwałym zarządzie wymagają oświadczenia trwałego zarządcy, że wyraża zgodę na realizację projektu na jego terenie.

Projekty społeczne muszą być co najmniej dwudniowe lub cykliczne, a wartość środków trwałych niezbędnych do realizacji projektu nie może przekroczyć 40% całej kwoty.

Każdy projekt musi zostać poparty przez minimum 10 osób (zadania lokalne muszą być poparte przez mieszkańców danego okręgu).

Zgłaszanie zadań odbywać się będzie papierowo (formularz należy złożyć w Domu Startupów Aktywator w Słupsku, przy ulicy Tuwima 34, 3 piętro) lub elektronicznie poprzez tę stronę http://slupsk.konsultacjejst.pl

Weryfikacja nadesłanych projektów rozpocznie się 01 czerwca, a zakończy 31 lipca. Głosowanie zaplanowano między 29 sierpnia a 16 września. Wyniki ogłoszone zostaną tydzień później.

UWAGA! żeby zadanie zostało skutecznie zgłoszone, musi zostać dostarczona lista poparcia dla projektu – dla zadań lokalnych muszą być to podpisy osób z okręgu, w którym się zgłasza projekt. Dodatkowo – co ważne – pamiętajcie o tym, że wnioskodawca nie może widnieć na liście jako jeden z 10 popierających, może być dopiero 11 osobą popierającą projekt.

 

Szczegółowe informacje pod poniższym adresem:

Formularz zgłoszenia zadania :

 

http://bip.um.slupsk.pl/dialog_spoleczny/dokumenty/3579.html

http://bip.um.slupsk.pl/rada_miejska/uchwaly_rady_miejskiej/32918.html

 

Uchwała dot. podziału na okręgi:

 

Mapa poglądowa

 

Chłopiec z podniesionymi kciukami do góry, w tle dwoje dzieci i nauczycielka
Nabór do przedszkoli miejskich na rok szkolny 2024/2025

Nabór do przedszkoli miejskich na rok szkolny 2024/2025

Zbliża się termin rekrutacji do przedszkoli miejskich.

Nabór do przedszkoli miejskich na rok szkolny 2024/2025
Informator przedszkolaka

Informator przedszkolaka

Zachęcamy do zapoznania się z informatorem przedszkolaka na rok szkolny 2024/2025 stanowiącym swoisty przewodnik po placówkach wychowania przedszkolnego w naszym mieście.

Informator przedszkolaka

Kalendarz wydarzeń

Alert!
Słupska Karta Mieszkańca- www.slupskakarta.pl - zyskaj rabaty i preferencje
Informacje nt. nieodpłatnej pomocy prawnej i bezpłatnych porad obywatelskich znajdziesz TUTAJ.
Najnowsze informacje dot. szczepień przeciwko COVID-19 dostępne są TUTAJ.