Rozliczenie z dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku, obiekcie lub budowli na terenie lub obszarzewpisanym do rejestru zabytków.
Identyfikator sprawy: PP XIV
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r. poz. 1446 ze zmianami).
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 1515 ze zmianami).
Uchwała Nr XLVI/716/09 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 16 grudnia 2009 roku w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego Nr 17 z dnia 05 lutego 2010 roku, poz. 295).
Wymagane dokumenty
- Wniosek PP-14 (do pobrania poniżej).
- Protokół z komisyjnego odbioru wykonanych prac lub robót.
- Kopię najkorzystniejszej oferty w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, wybrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającej wyodrębnione ceny zakupów materiałów niezbędnych do wykonania prac, jeśli wyłonienie wykonawcy prac lub robót wymaga zastosowania przepisów o zamówieniach publicznych.
Czas odpowiedzi
Sposób i termin rozliczenia udzielonej dotacji oraz zasady zwrotu niewykorzystanej kwoty dotacji określone są każdorazowo w umowie zawartej pomiędzy Miastem Słupsk a wnioskodawcą.
Sprawozdanie składa się Prezydentowi Miasta Słupska. Rachunki za wykonane prace złożone w sprawozdaniu, muszą obejmować cały zakres zadania, w tym kwotę przyznanej dotacji oraz środki zabezpieczone przez wnioskodawcę. W przypadku braku wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Polityki Przestrzennej
plac Zwycięstwa 1
tel.: (59) 84 88 352, fax (59) 84 88 409,
e-mail: wpp@um.slupsk.pl
Uwagi dodatkowe
W przypadku stwierdzenia wykorzystania dotacji niezgodnie z umową, w tym nieprzedstawienia rozliczenia w terminie określonym w umowie, nieterminowego zwrotu niewykorzystanej części dotacji, podania nieprawidłowych lub niepełnych informacji – otrzymujący dofinansowanie prac traci prawo do ubiegania się o dotację z budżetu miasta Słupska przez kolejnych pięć lat.
Sprawozdanie (druk nr PP-14) należy składać osobiście w sekretariacie Prezydenta Miasta Słupska lub w sekretariacie Wydziału Polityki Przestrzennej albo nadsyłać listem poleconym w terminie określonym w umowie o przyznaniu dotacji.