Omiń menu i przejdź do treści strony

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj
  1. Krok 1
  2. Krok 2
  3. Krok 3
  4. Krok 4 (aktywny)

Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego

Identyfikator sprawy: B-III

Podstawa prawna

1. Art 1.art. 30 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane

2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej

Wymagane dokumenty

1. Wniosek B-2 (do pobrania poniżej).

2. Informacje uzupełniające - wniosek B-4 (do pobrania poniżej). Formularz należy dołączyć do zgłoszenia budowy w przypadku, gdy informacje nie zmieściły się w zgłoszeniu (np. w przypadku wielu inwestorów).

3. Oświadczenie B-3 (do pobrania poniżej).  Do zgłoszenia należy dołączyć:

a) trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektonicznobudowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów oraz zaświadczeniem potwierdzającym wpis projektanta na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, aktualnym na dzień opracowania projektu,
b) decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
c) pełnomocnictwo (jeżeli ustanowiono pełnomocnika).

Opłaty

1) Przyjęcie zgłoszenia dotyczącego budowy, o której mowa w art.29 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r.Prawo budowlane, od którego organ nie wniósł sprzeciwu – 1 zł za każdy m2 niemieszkalnej powierzchni użytkowej – nie więcej niż 539 zł.

2) Przyjęcie zgłoszenia dotyczącego przebudowy, o której mowa w art. 29 ust.3 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, od którego organ nie wniósł sprzeciwu – 50% stawki określonej w punkcie 1.

3) Za oryginał pełnomocnictwa lub kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem – 17 zł.

Nie podlega opłacie skarbowej:

  • dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach: budownictwa mieszkaniowego, nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia,
  • zwalnia się z opłaty skarbowej złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopię jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
  • zwalnia się od opłaty skarbowej: jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pożytku publicznego w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego, osoby które przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa,
  • zwalnia się z opłaty skarbowej pozwolenia na budowę budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne oraz pozwolenia na remont obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków.

    Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek Miasta Słupska, Plac Zwycięstwa 3 gotówką lub przelewem na konto nr: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010 Wpłat gotówkowych (bez prowizji) można dokonać w kasie zlokalizowanej na terenie Urzędu Miejskiego w Słupsku lub w placówkach mBanku.

    Dla osób wpłacających z zagranicy kod SWIFT/BIC: BREXPLPWKOS. Istnieje możliwość uiszczenia opłaty skarbowej w sekretariacie Wydziału Budownictwa za pośrednictwem terminala płatniczego.

Czas odpowiedzi

Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Właściwy organ, w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, może, w drodze decyzji, wnieść sprzeciw. Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. W przypadku nierozpoczęcia wykonywania robót przed upływem 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia, rozpoczęcie tych robót może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia

Odwołania

W przypadku wniesienia przez organ sprzeciwu lub nałożenia określonego obowiązku, w drodze decyzji, odwołanie wnosi się do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii lub sekretariacie Wydziału Budownictwa). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Budownictwa
plac Zwycięstwa 1
76-200 Słupsk
tel.:(0-59) 84 88 323
 e-mail: wb@um.slupsk.pl

Uwagi dodatkowe

Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa wolno stojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane. Pozwolenia na budowę nie wymaga wykonywanie robót budowlanych polegających na przebudowie budynków mieszkalnych jednorodzinnych, o ile nie prowadzi do zwiększenia dotychczasowego obszaru oddziaływania tych budynków. Inwestor zamiast dokonania zgłoszenia dotyczącego robót budowlanych może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę.

Pliki do pobrania

Wnioski

B 4 (90.58 KB)

B 4 (33.50 KB)

RODO (43.48 KB)

PB-2a (264.77 KB)

PB-5 (250.86 KB)

PB-2ae (31.50 KB)

PB-5e (21.00 KB)

oświadczenie 70me (23.00 KB)

oświadczenie 70m (88.43 KB)

Procedury

B III (113.56 KB)

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z Informacją Urzędu Miejskiego w Słupsku
pl. Zwycięstwa 3, pok. 8
tel.: (59) 8488 300
e-mail: urzad@um.slupsk.pl

 

Alert!
Słupska Karta Mieszkańca- www.slupskakarta.pl - zyskaj rabaty i preferencje
Informacje nt. nieodpłatnej pomocy prawnej i bezpłatnych porad obywatelskich znajdziesz TUTAJ.
Najnowsze informacje dot. szczepień przeciwko COVID-19 dostępne są TUTAJ.