Omiń menu i przejdź do treści strony
Dekoracyjny pattern z budynków

Jubileusz Miasta Słupska

Jubileusz Miasta Słupska
Dekoracyjny pattern z budynków

Jubileusz Miasta Słupska

Jubileusz Miasta Słupska

Mieszkalnictwo

Sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych

 

Procedura sprzedaży lokali na rzecz ich najemców

 

 

1. Wpływ wniosku (procedura jest wszczynana w momencie złożenia wniosku przez najemcę).

standardowe czynności

dodatkowe, niezbędne czynności

Start

 

 

 

2. Sprawdzanie wniosku pod kątem jego kompletności (uzupełnienie danych, dołączenie kopii umowy najmu).

ok. 1 tygodnia

 

OK WEZWANIE DO UZUPEŁNIENIA BRAKÓW

 

+ ok. 1 miesiąc

3. Pierwsze pismo do najemcy o wszczęciu procedury i skierowaniu do zaaopiniowania + wniosek o opinię Wydz. Budownictwa (pod kątem samodzielności lokalu) + wniosek o opinię do Zarządcy PGM (opinia o najemcy, o lokalu i o budynku), czasem wniosek do Wydz. Polityki Przestrzennej.

 

 

ok. 1 miesiąc

 

INFORMACJA od „zewnętrznych zarządców”

 

+ ok.1,5 miesiąca

4. Otrzymanie i analiza opinii, w tym m.in. sprawdzenie powierzchni, udziałów, układ pomieszczeń itp.

ok. 1 miesiąc

 

OK INWENTARYZACJA LUB ANEKS DO INWENTARYZACJI

 

+ ok. 1 miesiąc

WNIOSEK O OPINIĘ DO WYDZ. BUDOWNICTWA (pod kątem samodzielności lokalu)

 

+ ok. 1 miesiąc

5. Zlecenie wyceny lokalu (weryfikacja operatu).

ok. 1-2 miesiecy

 

 

 

 

6. Przygotowanie zarządzenia PMS

ok. 1 miesiąca

 

 

 

 

7. Wykaz do zarządzenia – ustawowy termin wywieszenia wykazu (w tym czasie najemcy otrzymują ofertę pisemną o możliwości skorzystania z prawa pierwszeństwa w wykupie i składają wnioski).

6 tygodni

 

SPORZĄDZENIE ŚWIADECTWA CHARAKTERYSTYKI ENERGETYCZNEJ

 

+ ok. 2 tygodnie

8.Przygotowanie protokołu uzgodnień, w tym naliczenie bonifikaty.

ok. 1 miesiąc

 

 

 

 

9. Podpisanie protokołu, wpłata ceny, wybór przez najemcę kancelarii notarialnej.

3 tygodnie

 

 

 

 

10. Skompletowanie dokumentów niezbędnych do aktu notarialnego, ustalenie terminu w kancelarii, sprawdzenie wpłaty ceny i inne czynności m.in. zwrot wpłat na fundusz remontowy.

ok. 2 tygodnie

 

 

 

 

11. Akt notarialny ustanowienia odrębnej własności lokalu i sprzedaży.

ok. 3 tygodnie

 

Rozliczenia i statystyki: dodatkowe czynności księgowe (f-ra, dokument PT), zgłoszenie zmian w zasobie.

Koniec

 

W przypadku rozpoczęcia sprzedaży w budynku niekiedy niezbędne jest wykonanie podziału geodezyjnego + ok. 6 miesięcy lub wykonanie inwentaryzacji całego budynku + ok. 1 miesiąc. W przypadku, gdy okaże się, że niezbędna jest regulacja udziałów przed sprzedażą dodatkowo + ok. 1 roku (wszystko zależy od ilości współwłaścicieli we wspólnocie i „mobilizacji” Wspólnoty, ewentualnych spraw spadkowych).

Potrójny Jubileusz Miasta Słupska

Potrójny Jubileusz Miasta Słupska

Zapraszamy wszystkich do wspólnego świętowania!

Potrójny Jubileusz Miasta Słupska
Uczestnicy Biegu na Wieżę na wspólnym zdjęciu na dziedzińcu słupskiego ratusza.
Bieg na Wieżę po raz trzeci

Bieg na Wieżę po raz trzeci

Zapraszamy do uczestnictwa w kolejnej edycji Biegu na Wieżę.

Bieg na Wieżę po raz trzeci

Kalendarz wydarzeń

Symbol uwagi Alert!
Dzieje się w Słupsku! Zaplanuj czerwiec pełen rozrywki i inspirujących spotkań!
Słupski Jarmark Wakacyjny 2025 - przyjmujemy zgłoszenia wystawców!
Raport o stanie Miasta za 2024 rok - zachęcamy do zapoznania się z jego treścią TUTAJ.