Uwaga! Jesienna deratyzacja
Informujemy, iż w okresie od 15 października do 15 listopada należy przeprowadzić deratyzację. Deratyzacja jest obowiązkiem! Przypominamy więc o konieczności jej przeprowadzenia. Nie wiesz jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy sposób przeprowadzenia deratyzacji na terenie miasta:
1) obowiązkowej deratyzacji podlegają obszary następujących nieruchomości:
- o zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej lub jednorodzinnej;
- o zabudowie usługowej;
- sportu i rekreacji;
- obiektów handlowych;
- o zabudowie zagrodowej w gospodarstwach rolnych, hodowlanych i ogrodniczych;
- obiektów produkcyjnych, składów i magazynów;
- infrastruktury technicznej;
- terenów rodzinnych ogrodów działkowych;
2) deratyzację należy przeprowadzić:
- w terminie od 15 marca do 15 kwietnia - deratyzacja wiosenna;
- w terminie od 15 października do 15 listopada - deratyzacja jesienna;
- niezwłocznie w przypadku pojawienia się gryzoni;
3) deratyzacja może zostać przeprowadzona przy pomocy specjalistycznego zakładu deratyzacyjnego lub we własnym zakresie;
4) prawidłowe przeprowadzenie deratyzacji i zapobieżenie negatywnym skutkom deratyzacji wymaga w szczególności:
- trzymania w zamknięciu zwierząt domowych w czasie akcji odszczurzania;
- otoczenia dzieci nadzorem i nie pozostawiania ich bez opieki w czasie odszczurzania;
- zebrania i usunięcia trutek i martwych gryzoni niezwłocznie po okresie wyłożenia trutek;
5) nieprzeprowadzenie deratyzacji stanowi zgodnie z art. 10 ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1469) w zw. z art. 24 ustawy z dnia 20 maja 1971 roku Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2022 r., poz. 2151 ze zm.) wykroczenie zagrożone karą grzywny w wysokości od 20 do 5.000 zł;
6) potwierdzeniem wywiązania się z obowiązku deratyzacji, podczas ewentualnej kontroli Straży Miejskiej w Słupsku, jest paragon za zakup trutki na szczury lub rachunek za przeprowadzenie deratyzacji przez specjalistyczną firmę;
7) dlaczego to obowiązek? Wynika to z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Słupska ustalonego uchwałą Nr XXIX/468/21 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 31 marca 2021 roku, zmienioną uchwałą Nr XLIX/718/22 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 28 września 2022 roku.