15 maja rusza nabór wniosków w ramach Słupskiego Budżetu Obywatelskiego 2024
Drogie Słupszczanki, Drodzy Słupszczanie!
15 maja 2023 roku rozpoczyna się zgłaszanie projektów do kolejnej edycji Słupskiego Budżetu Obywatelskiego !
Budżet obywatelski to szczególny sposób decydowania o części wydatków publicznych.
Polega na tym, że władze lokalne oddają do dyspozycji mieszkańców część miejskiego budżetu. Dzięki temu każdy z nas może samodzielnie zgłaszać, a potem decydować w głosowaniu, na co te pieniądze zostaną wydane.
Wnioskodawcy muszą wykazać się pomysłowością, ale i darem przekonywania innych do poparcia swoich pomysłów w głosowaniu. To właśnie głosy wszystkich mieszkańców zadecydują ostatecznie, które pomysły z listy zostaną wcielone w życie.
Ważne!
Projekty zgłoszone w ramach Słupskiego Budżetu Obywatelskiego muszą być umiejscowione tylko i wyłącznie na terenach stanowiących własność Miasta i nie mogą być obciążone na rzecz osób trzecich z wyłączeniem terenów oddanych w trwały zarząd.
Środki przeznaczone na zadania realizowane w ramach SBO 2024:
na zadania infrastrukturalne lokalne - 1.600.000 zł
na zadania infrastrukturalne ogólnomiejskie - 1.100.000,00 zł
na zadania infrastrukturalne dedykowane szkołom - 200.000 zł
na zadania społeczne - 500.000 zł
Szczegółowe informacje dotyczące zgłaszania zadań wraz z formularzem zgłoszeniowym znajdują się pod adresem:
Terminy:
Pierwszy ważny termin to 15 maja 2023 r. - od tego dnia można składać propozycje projektów na rok 2024.
Koniec okresu składania wniosków wyznaczono na 9 czerwiec 2023 - do północy.
Składanie wniosków odbędzie się w formie elektronicznej poprzez stronę http://slupsk.konsultacjejst.pl oraz formie papierowej na adres Tuwima 34, 3 piętro, 76-200 Słupsk.
Następnie wnioski będą sprawdzane pod kątem zgodności z wymaganiami regulaminu. Podczas tej weryfikacji badana jest m.in. zgodność propozycji z prawem, własność terenów, na których ma być proponowane działanie, racjonalność wydatku, zgodność z planami zagospodarowania przestrzennego.
Ostateczna lista projektów do głosowania zostanie podana do wiadomości publicznej niezwłocznie po zakończeniu analizy wniosków tj. na początku września.
Głosowanie zostanie przeprowadzone w okresie od 25 września do 15 października 2023 r., a wyniki będą ogłoszone najpóźniej do 30 października 2023 r.
Zachęcamy do skorzystania z warsztatów w zakresie pisania i składania wniosków w ramach SBO które odbędą się w Domu Startupów Aktywator, ul.Tuwima 34, 3 piętro, 76-200 Słupsk w poniższych terminach:
- piątek 12.05.2023, godz. 10:00-14:00,
- poniedziałek 15.05.2023, godz. 14:00-18:00,
- czwartek 18.05.2023, godz. 10:00-14:00,
- piątek 19.05.2023, godz. 10:00-14:00,
- poniedziałek 22.05.2023, godz. 14:00-18:00,
- wtorek 23.05.2023, godz. 14:00-18:00,
- piątek 26.05.2023, godz. 10:00-14:00,
- poniedziałek 29.05.2023, godz. 14:00-18:00,
- piątek 02.06.2023, godz. 10:00-18:00.
Prosimy o wcześniejsze umawianie wizyt pod numerem telefonu: 733 032 735 lub mailowo: magdalena.labuda@cio.slupsk.pl