Omiń menu i przejdź do treści strony

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Słupski Budżet Obywatelski

Słupski Budżet Obywatelski 2024

Słupski Budżet Obywatelski 2024!

Szanowni Państwo,

w edycji SBO 2024 oddajemy w Wasze ręce 3.200.000,00 zł w podziale:

* zadania infrastrukturalne lokalne – 1.200.000,00 zł (wartość maksymalna zadania 400.000,00 zł),

* zadania infrastrukturalne dedykowane szkołom – 200.000,00 zł (wartość maksymalna zadania 200.000,00 zł),

* zadania społeczne – 700.000,00 zł (wartość maksymalna zadania 120.000,00 zł),

* zadania infrastrukturalne ogólnomiejskie - 1.100.000,00 zł (wartość maksymalna zadania 1.100.000,00 zł).

Harmonogram Słupskiego Budżetu Obywatelskiego 2024

1. Zgłaszanie zadań: 15.05 - 09.06.2023 r.

2. Analizy formalna i merytoryczna: 12.06 - 14.09.2023 r.

3. Odwołania od negatywnej oceny merytorycznej: 04.09-11.09.2023 r.

4. Udostępnienie projektów: 20.09.2023 r.

5. Głosowanie: 25.09 -15.10.2023 r.

6. Wyniki: do 30.10.2023 r.

Drogie Mieszkanki, Drodzy Mieszkańcy!

 LISTA ZADAŃ PODDANYCH POD GŁOSOWANIE W RAMACH SBO 2024:


 

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE DOTYCZĄCE SBO 2024:

 

1. Zgłaszane zadania muszą należeć do zadań własnych miasta, czyli muszą dotyczyć m.in.

* ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;

* dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;

* ochrony zdrowia;

* kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;

* kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;

* zieleni gminnej i zadrzewień;

* wspierania i upowszechniania idei samorządowej,wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;

* współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych

* współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.

2. Projekty infrastrukturalne mogą być zgłaszane jedynie na terenach należących do Miasta. Do każdego wniosku infrastrukturalnego muszą być załączone szkice poglądowe tego, co ma zostać wykonane w ramach zadania. Zadanie zgłaszane na terenach będących w trwałym zarządzie wymagają oświadczenia trwałego zarządcy, że wyraża zgodę na realizację projektu na jego terenie.

3. Projekty społeczne muszą być co najmniej dwudniowe lub cykliczne, a wartość środków trwałych niezbędnych do realizacji projektu nie może przekroczyć 40% całej kwoty.

4. Każdy projekt musi zostać poparty przez minimum 10 osób (zadania lokalne muszą być poparte przez mieszkańców danego okręgu).

5. Zgłaszanie zadań odbywać się będzie papierowo (formularz należy złożyć w Domu Startupów Aktywator w Słupsku, przy ulicy Tuwima 34, 3 piętro) lub elektronicznie poprzez tę stronę http://slupsk.konsultacjejst.pl

6. Głosowanie odbędzie się w formie elektronicznej poprzez stronę http://slupsk.konsultacjejst.pl  , uruchomiony zostanie punkt do głosowania, gdzie każdy mieszkaniec będzie mógł skorzystać z komputera i oddać głos na wybrane zadania w Słupskim Centrum Organizacji Pozarządowych i Ekonomii Społecznej, ul. Niedziałkowskiego 6.

7. Można oddać od jednego do sześciu głosów:

* jeden głos na zadanie infrastrukturalne lokalne,

* jeden głos na zadanie infrastrukturalne ogólnomiejskie,

* jeden głos na zadanie infrastrukturalne dedykowane szkołom,

* od jednego do trzech głosów na zadanie społeczne.

UWAGA! żeby zadanie zostało skutecznie zgłoszone, musi zostać dostarczona lista poparcia dla projektu – dla zadań lokalnych muszą być to podpisy osób z okręgu, w którym się zgłasza projekt. Dodatkowo – co ważne – pamiętajcie o tym, że wnioskodawca nie może widnieć na liście jako jeden z 10 popierających, może być dopiero 11 osobą popierającą projekt.

Szczegółowe informacje pod poniższym adresem:

https://bip.um.slupsk.pl/dialog_spoleczny/dokumenty/6351.html


https://bip.um.slupsk.pl/rada_miejska/uchwaly_rady_miejskiej/31142.html

https://bip.um.slupsk.pl/rada_miejska/uchwaly_rady_miejskiej/?q=XVII%2F321%2F20&qf=&qt=

Formularz zgłoszenia zadania online :

Uchwała dot. podziału na okręgi:

https://bip.um.slupsk.pl/rada_miejska/uchwaly_rady_miejskiej/28978.html

Mapa poglądowa:


http://bip.um.slupsk.pl/rada_miejska/dokumenty/561.html

Chłopiec z podniesionymi kciukami do góry, w tle dwoje dzieci i nauczycielka
Nabór do przedszkoli miejskich na rok szkolny 2024/2025

Nabór do przedszkoli miejskich na rok szkolny 2024/2025

Zbliża się termin rekrutacji do przedszkoli miejskich.

Nabór do przedszkoli miejskich na rok szkolny 2024/2025
Informator przedszkolaka

Informator przedszkolaka

Zachęcamy do zapoznania się z informatorem przedszkolaka na rok szkolny 2024/2025 stanowiącym swoisty przewodnik po placówkach wychowania przedszkolnego w naszym mieście.

Informator przedszkolaka

Kalendarz wydarzeń

Alert!
Słupska Karta Mieszkańca- www.slupskakarta.pl - zyskaj rabaty i preferencje
Informacje nt. nieodpłatnej pomocy prawnej i bezpłatnych porad obywatelskich znajdziesz TUTAJ.
Najnowsze informacje dot. szczepień przeciwko COVID-19 dostępne są TUTAJ.