Obowiązek dla właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców obiektów które pełniły funkcje ochronne
Szanowni Państwo,
wraz z wejściem w życie ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej, wprowadzony został nowy obowiązek dla właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców obiektów budowlanych albo ich części, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcję budowli ochronnej, w szczególności stanowiły schron albo ukrycie.
Wymienione osoby obowiązane są zawiadomić o tym fakcie właściwego miejscowo wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w terminie 90 dni od dnia wejścia w życie ustawy (do dnia 31 marca 2025 r.).
Przedmiotowego obowiązku dopełnić można przekazując informację do Wydziału Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Słupsku,osobiście, pisemnie lub elektronicznie na adres e-mail: bizk@um.slupsk.pl.
W zawiadomieniu proszę wskazać adres nieruchomości lub numer działki na której zlokalizowana jest budowla ochronna, podać tytuł prawny lub informację o sprawowaniu zarządu nad obiektem oraz informacje umożliwiające kontakt.
Zachęcamy do kontaktu również osoby, które dysponują wiedzą historyczną i gotowe są podzielić się informacjami o przedmiotowych obiektach zlokalizowanych na terenie miasta Słupska, które w przeszłości z różnych powodów mogły zostać nieuwzględnione w oficjalnych rejestrach.
Przepis określony został w art. 207 ust. 3 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej (Dz. U. z 2024 poz. 1907)
Link:
https://dziennikustaw.gov.pl/DU/rok/2024/pozycja/1907
Inne informacje uzyskać można telefonicznie kontaktując się na numer: 59 848 84 97.