Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień na 2022 rok - trwają konsultacje
Rozpoczęły się konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie przyjęcia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień na 2022 rok
Ustawa z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawa z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii nakłada na jednostki samorządu terytorialnego obowiązek opracowania i uchwalania gminnego programu w zakresie profilaktyki uzależnień. Przygotowany Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień na 2022 r. określa lokalną strategię zarówno w zakresie profilaktyki, jak również redukcji szkód zdrowotnych i społecznych związanych z używaniem substancji psychoaktywnych w społeczności lokalnej. Program stanowi część strategii rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii i uzależnieniom behawioralnym, określone w Narodowym Programie Zdrowia na lata 2021 – 2025. Dokument ten jako podstawowy dokument polityki zdrowia publicznego, wyznacza cele strategiczne i operacyjne oraz najważniejsze zadania do realizacji na rzecz poprawy zdrowia i związanej z nim jakości życia mieszkańców. Od 2022 roku elementem gminnego programu mogą być również zadania związane z przeciwdziałaniem uzależnieniom behawioralnym.
Zadania skoordynowane są również z zadaniami wynikającymi ze Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w mieście Słupsku na lata 2019 – 2025+ ze szczególnym uwzględnieniem obszaru rewitalizacji – Polityka Społeczna Słupsk 2025+. W Programie uwzględnione zostały również rekomendacje Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom dot. realizowania i finansowania gminnych programów.
Konsultacje społeczne odbędą się w terminie od 18.02.2022 r. do 10.03.2022 r.
W związku z sytuacją epidemiczną COVID-19 oraz w trosce o zdrowie mieszkańców konsultacje projektu Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień na 2022 rok odbywać się będą w następujących formach:
1) zgłaszania opinii i uwag za pomocą formularza konsultacyjnego, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia, który należy wypełnić i złożyć w wersji papierowej w Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych (pl. Zwycięstwa 1, pokój 208 - sekretariat Wydziału) lub przesłać w wersji elektronicznej, za pośrednictwem poczty e-mail na adres wziss@um.slupsk.pl (w tytule maila należy wpisać „KONSULTACJE”); bądź przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z dopiskiem „Konsultacje”;
2) dyżurów konsultacyjnych, które odbędą się w dniach: 22 lutego w godz. 17.30 - 19.00 i 3 marca w godz. 17.30 - 19.00 w Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Słupsku (pl. Zwycięstwa 1, pokój 208). Obowiązują zapisy osób chętnych do wzięcia udziału w konsultacjach, po uprzednim kontakcie telefonicznym pod numerem telefonu 59 - 84 88 358;
3) dyżurów telefonicznych, które odbędą się w dniach 22 i 23 lutego 2021 r. w godz. 9.00 - 15.00 pod numerem telefonu 59 - 84 88 358
Zarządzenie w sprawie konsultacji społecznych znajduje się tutaj.