Kompleksowy program poprawy dostępności komunikacyjnej obszarów osiedla Zachód etap IV- przebudowa ulic Banacha i Grechuty
Dnia 1 września 2023 r. została podpisana umowa nr 57/PZS/2022 w sprawie udzielenia dotacji celowej na realizację zadania pn. „Kompleksowy program poprawy dostępności komunikacyjnej obszarów osiedla Zachód etap IV- przebudowa ulic Banacha i Grechuty” w ramach programu wieloletniego pod nazwą Rządowy program na rzecz zwiększania szans rozwojowych Ziemi Słupskiej na lata 2019-2026.
1. Ulica Stefana Banacha:
Zaplanowane prace polegać będą na budowie jezdni o nawierzchni bitumicznej, chodników, ścieżki rowerowej oraz ciągu pieszo - rowerowego. Ponadto w ramach inwestycji planowana jest budowa kanalizacji deszczowej, zbiornika retencyjnego, budowa oświetlenia ulicznego oraz posadowienie wiat przystankowych. Przewidziano również humusowanie i obsianie trawą.
Docelowe parametry drogi:
Szerokość jezdni: 5,5 m
Długość jezdni: 980 m
2. Ulica Marka Grechuty:
Zaplanowane prace polegać będą na budowie jezdni o nawierzchni bitumicznej, chodników i ścieżki rowerowej. Ponadto w ramach inwestycji planowana jest budowa ronda od Alei 3-Maja i ul. Banacha.
Docelowe parametry drogi:
Szerokość jezdni: 6 m
Długość jezdni: 465 m
Dotychczas zawarte umowy o dofinansowanie inwestycji:
1) Umowa Nr 57/PZS/2022 zawarta w dniu 1 września 2023 r.,
2) Umowa Nr 72/PZS/2025 zawarta w dniu 13 marca 2025 r.
Termin realizacji: IV kwartał 2023 r.-III kwartał 2025 r.
Całkowity koszt realizacji: 10 748 656,39 zł
Dofinansowanie ze środków rezerwy celowej budżetu państwa: 8 598 925,00 zł
Wkład własny Miasta: 2 149 731,39zł
Realizacja ww. inwestycji to część kompleksowego programu poprawy dostępności oraz spójności komunikacyjnej zachodniej części Miasta Słupsk, która zapewni mieszkańcom największej dzielnicy rozwojowej miasta znaczącą poprawę dostępu do kluczowego ciągu komunikacyjnego i obwodowego miasta (DK 21 oraz S6) oraz do oddanego właśnie do użytku regionalnego węzła transportowego o randze krajowej, integrującego transport indywidualny z kolejowym, autobusowym i rowerowym. Pozwoli również na usprawnienie systemu komunikacyjnego zachodniej części miasta z centrum, w którym skupione są obiekty użyteczności publicznej oraz obiekty/instytucje mające znaczenie ponadlokalne. Budowa oświetlenia natomiast znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców oraz podniesie jakość dróg publicznych na Osiedlu.


