Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Identyfikator sprawy: WZiSS-XI
Podstawa prawna
Art. 26 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2016 r. poz. 157 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty
1. Wniosek sporządzony zgodnie z wzorem określonym przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Wniosek składa się wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego – (WZiSS-14) - do pobrania poniżej.
2. Oryginały dokumentów w postaci elektronicznej lub elektroniczne kopie dokumentów, po uwierzytelnieniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP:
- decyzja komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej o spełnieniu wymagań przeciwpożarowych;
- w przypadku żłobków – decyzja państwowego inspektora sanitarnego o spełnieniu wymagań sanitarno-lokalowych, określająca w szczególności maksymalną liczbę miejsc w żłobku;
- w przypadku klubów dziecięcych – pozytywna opinia prezydenta miasta, określająca w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym.
Opłaty
Wysokość opłaty wynosi 10% minimalnego wynagrodzenia za pracę. Powyższe zostało zatwierdzone Uchwałą Nr VIII/76/11 z dnia 27 kwietnia 2011 r. Rady Miejskiej w Słupsku w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do „Rejestru żłobków i klubów dziecięcych”.
Opłatę należy wnieść na rachunek Miasta Słupska, Plac Zwycięstwa 3 gotówką lub przelewem na konto nr: 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011.
Wpłat gotówkowych (bez prowizji) można dokonać w kasie zlokalizowanej na terenie Urzędu Miejskiego w Słupsku lub w placówkach mBanku.
Dla osób wpłacających z zagranicy kod SWIFT/BIC: BREXPLPWKOS.
Czas odpowiedzi
Nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Odwołania
Nie przysługuje.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
Urząd Miejski w Słupsku, plac Zwycięstwa 1, pokój nr 104,
tel: (59) 84 88 463,
e-mail: wziss@um.slupsk.pl
Uwagi dodatkowe
1. Wniosek składany w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
2. Prezydent Miasta może odmówić wpisu do rejestru, w przypadku, gdy:
- podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej.
3. W celu sprawdzenia zgodności danych, Prezydent Miasta Słupska może żądać odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub
klub dziecięcy.
4. Po dokonaniu wpisu do rejestru Prezydent Miasta w terminie 3 dni od dokonania wpisu umożliwia podmiotowi prowadzącemu żłobek lub klub dziecięcy dostęp do systemu teleinformatycznego w zakresie dotyczącym dokonania przez podmiot wpisany do rejestru samodzielnych zmian danych lub informacji; w zakresie informacji o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego, adresu poczty elektronicznej i numery telefonu żłobka lub klubu dziecięcego, liczby dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego, wysokości opłat w żłobku lub klubie dziecięcym, sporządzania i przekazywania sprawozdań.