Nabycie prawa własności gruntu w trybie art. 209a ustawy o gospodarce nieruchomościami
Identyfikator sprawy: WZN-IV
Wprowadzenie do sprawy
ETAPY POSTĘPOWANIA:
1. Złożenie wniosku o nabycie nieruchomości gruntowej na własność w trybie art. 209 a ustawy o gospodarce nieruchomościami.
2. Analiza przez właściwe Wydziały Urzędu Miejskiego w Słupsku możliwości prawnych i faktycznych sprzedaży nieruchomości gminnej.
3. Pismo informujące wspólnotę mieszkaniową o przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży.
4. Wycena nieruchomości.
5. Zarządzenie Prezydenta Miasta Słupska w sprawie przeznaczenia nieruchomości do zbycia, określającego szczegółowe warunki sprzedaży w protokole rokowań.
6. Pismo z ofertą skierowane do członków wspólnoty mieszkaniowej.
7.Złożenie wniosku o nabycie nieruchomości przez członków wspólnoty mieszkaniowej.
8. Protokół rokowań określający szczegółowe warunki nabycia nieruchomości.
9. Podpisanie aktu notarialnego umowy sprzedaży nieruchomości.
Podstawa prawna
- Art. 209 a ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r. poz. 2204 z późn. zm.),
- Uchwała Nr XXXVII/421/05 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 23 lutego 2005 r. w sprawie określania zasad zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania i najmu na okres dłuższy niż 3 lat.
Wymagane dokumenty
Wniosek WZN-6 (do pobrania poniżej) wraz z wymaganymi załącznikami.
Czas odpowiedzi
Uzależniony od analizy stanu prawnego i faktycznego nieruchomości oraz uzyskania opinii innych wydziałów Urzędu Miejskiego w Słupsku.
Odwołania
W przypadku uzyskania odmowy, żądanie realizacji roszczenia można skierować na drogę sądową.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
plac Zwycięstwa 3, pok. 224,
tel.: 59 848-83-30,
e-mail: zn@um.slupsk.pl
Uwagi dodatkowe
1. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów/ podpisów wnioskodawca/cy zostanie/ną wezwany/ni do ich uzupełnienia i złożenia, pod rygorem pozostawienia sprawy bez rozpatrzenia.
2. Koszty przygotowania nieruchomości do zbycia ponosi strona Nabywająca tj.: geodezyjnego podziału działki, operatu szacunkowego, wszelkie koszty związane z zawarciem umowy notarialnej oraz opłatami sądowymi (wpis do Ksiąg wieczystych).
3. Warunkiem koniecznym do zawarcia notarialnej umowy sprzedaży jest uregulowany stan prawny wyodrębnionych lokali, w księgach wieczystych nie mogą widnieć nieaktualni lub nieżyjący właściciele lokali.