Omiń menu i przejdź do treści strony

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj
  1. Krok 1
  2. Krok 2
  3. Krok 3
  4. Krok 4 (aktywny)

Nabycie prawa własności gruntu w trybie art. 209a ustawy o gospodarce nieruchomościami

Identyfikator sprawy: WZN-IV

Wprowadzenie do sprawy

ETAPY POSTĘPOWANIA:

1. Złożenie wniosku o nabycie nieruchomości gruntowej na własność w trybie art. 209 a ustawy o gospodarce nieruchomościami.
2. Analiza przez właściwe Wydziały Urzędu Miejskiego w Słupsku możliwości prawnych i faktycznych sprzedaży nieruchomości gminnej.
3. Pismo informujące wspólnotę mieszkaniową o przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży.
4. Wycena nieruchomości.
5. Zarządzenie Prezydenta Miasta Słupska w sprawie przeznaczenia nieruchomości do zbycia, określającego szczegółowe warunki sprzedaży w protokole rokowań.
6. Pismo z ofertą skierowane do członków wspólnoty mieszkaniowej.
7.Złożenie wniosku o nabycie nieruchomości przez członków wspólnoty mieszkaniowej.
8. Protokół rokowań określający szczegółowe warunki nabycia nieruchomości.
9. Podpisanie aktu notarialnego umowy sprzedaży nieruchomości.

Podstawa prawna

  1. Art. 209 a ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r. poz. 2204 z późn. zm.),
  2. Uchwała Nr XXXVII/421/05 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 23 lutego 2005 r. w sprawie określania zasad zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania i najmu na okres dłuższy niż 3 lat.

Wymagane dokumenty

Wniosek WZN-6 (do pobrania poniżej) wraz z wymaganymi załącznikami. 

Czas odpowiedzi

Uzależniony od analizy stanu prawnego i faktycznego nieruchomości oraz uzyskania opinii innych wydziałów Urzędu Miejskiego w Słupsku.

Odwołania

W przypadku uzyskania odmowy, żądanie realizacji roszczenia można skierować na drogę sądową.

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Zarządzania Nieruchomościami
plac Zwycięstwa 3, pok. 224,
tel.: 59 848-83-30,
e-mail: zn@um.slupsk.pl

Uwagi dodatkowe

1. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów/ podpisów wnioskodawca/cy zostanie/ną wezwany/ni do ich uzupełnienia i złożenia, pod rygorem pozostawienia sprawy bez rozpatrzenia.
2. Koszty przygotowania nieruchomości do zbycia ponosi strona Nabywająca tj.: geodezyjnego podziału działki, operatu szacunkowego, wszelkie koszty związane z zawarciem umowy notarialnej oraz opłatami sądowymi (wpis do Ksiąg wieczystych).
3. Warunkiem koniecznym do zawarcia notarialnej umowy sprzedaży jest uregulowany stan prawny wyodrębnionych lokali, w księgach wieczystych nie mogą widnieć nieaktualni lub nieżyjący właściciele lokali.

Pliki do pobrania

Wnioski

wzn-6 (299.40 KB)

wzn-6 (33.70 KB)

Procedury

WZN-VI (289.60 KB)

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z Informacją Urzędu Miejskiego w Słupsku
pl. Zwycięstwa 3, pok. 8
tel.: (59) 8488 300
e-mail: urzad@um.slupsk.pl

 

Alert!
Słupska Karta Mieszkańca- www.slupskakarta.pl - zyskaj rabaty i preferencje
Informacje nt. nieodpłatnej pomocy prawnej i bezpłatnych porad obywatelskich znajdziesz TUTAJ.
Najnowsze informacje dot. szczepień przeciwko COVID-19 dostępne są TUTAJ.