Omiń menu i przejdź do treści strony

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj
  1. Krok 1
  2. Krok 2
  3. Krok 3
  4. Krok 4 (aktywny)

Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego lub trwałego zarządu nieruchomości gruntowej, jeżeli wartość nieruchomości uległa zmianie

Identyfikator sprawy: WZN-X

Podstawa prawna

Art. 81 i 87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018r. poz. 2204 ze zm.).

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek WZN-10 (do pobrania poniżej).
  2. Załączniki: - dokumenty na poparcie wniosku (np. operat szacunkowy wartości nieruchomości, wykonany przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego).

Czas odpowiedzi

Bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

Odwołania

Jeżeli właściwy organ odmówił aktualizacji opłaty użytkownik wieczysty może, w terminie 30 dni od dnia otrzymania odmowy, skierować sprawę do kolegium (Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku przy ul. Jana Pawła II 1 ). W przypadku gdy właściwy organ nie rozpatrzył żądania w terminie 30 dni, użytkownik wieczysty może, w terminie 90 dni od dnia doręczenia żądania, skierować sprawę do kolegium.

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Zarządzania Nieruchomościami
plac Zwycięstwa 3, pokój 213,
tel.: (59) 84-88-310,
e-mail: zn@um.slupsk.pl

Uwagi dodatkowe

Użytkownik wieczysty może żądać od właściwego organu dokonania aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, jeżeli wartość nieruchomości uległa zmianie, a właściwy organ nie podjął aktualizacji. Doręczenie żądania powinno nastąpić na piśmie do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego aktualizację opłaty rocznej. W przypadku braku wymaganych dokumentów organ wezwie wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Nie uzupełnienie wniosku we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie go bez rozpatrzenia. Organ może wezwać wnioskodawcę do przedłożenia innych dokumentów, oświadczeń.

Pliki do pobrania

Wnioski

WZN-10 (75.69 KB)

wzn-10 (23.07 KB)

Procedury

WZN-X (78.53 KB)

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z Informacją Urzędu Miejskiego w Słupsku
pl. Zwycięstwa 3, pok. 8
tel.: (59) 8488 300
e-mail: urzad@um.slupsk.pl

 

Alert!
Słupska Karta Mieszkańca- www.slupskakarta.pl - zyskaj rabaty i preferencje
Informacje nt. nieodpłatnej pomocy prawnej i bezpłatnych porad obywatelskich znajdziesz TUTAJ.
Najnowsze informacje dot. szczepień przeciwko COVID-19 dostępne są TUTAJ.