Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego lub trwałego zarządu nieruchomości gruntowej, jeżeli wartość nieruchomości uległa zmianie
Identyfikator sprawy: WZN-X
Podstawa prawna
Art. 81 i 87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018r. poz. 2204 ze zm.).
Wymagane dokumenty
- Wniosek WZN-10 (do pobrania poniżej).
- Załączniki: - dokumenty na poparcie wniosku (np. operat szacunkowy wartości nieruchomości, wykonany przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego).
Czas odpowiedzi
Bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Odwołania
Jeżeli właściwy organ odmówił aktualizacji opłaty użytkownik wieczysty może, w terminie 30 dni od dnia otrzymania odmowy, skierować sprawę do kolegium (Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku przy ul. Jana Pawła II 1 ). W przypadku gdy właściwy organ nie rozpatrzył żądania w terminie 30 dni, użytkownik wieczysty może, w terminie 90 dni od dnia doręczenia żądania, skierować sprawę do kolegium.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
plac Zwycięstwa 3, pokój 213,
tel.: (59) 84-88-310,
e-mail: zn@um.slupsk.pl
Uwagi dodatkowe
Użytkownik wieczysty może żądać od właściwego organu dokonania aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, jeżeli wartość nieruchomości uległa zmianie, a właściwy organ nie podjął aktualizacji. Doręczenie żądania powinno nastąpić na piśmie do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego aktualizację opłaty rocznej. W przypadku braku wymaganych dokumentów organ wezwie wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Nie uzupełnienie wniosku we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie go bez rozpatrzenia. Organ może wezwać wnioskodawcę do przedłożenia innych dokumentów, oświadczeń.