Omiń menu i przejdź do treści strony

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj
  1. Krok 1
  2. Krok 2
  3. Krok 3
  4. Krok 4 (aktywny)

Udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku, obiekcie lub budowli na terenie lub obszarzewpisanym do rejestru zabytków.

Identyfikator sprawy: PP-XIII

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 1446 ze zmianami),
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2015r., poz. 1515 ze zmianami),
Uchwała Nr XLVI/716/09 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 16 grudnia 2009 roku w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego Nr 17 z dnia 05 lutego 2010 roku, poz. 295.).

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku o udzielenie dotacji (druk nr PP-13).
  2. Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym do zabytku.
  3. Harmonogram i kosztorys przewidywanych lub wykonanych prac lub robót, ze wskazaniem źródeł ich finansowania.
  4. Decyzję właściwego organu ochrony zabytków zezwalająca na przeprowadzenie prac lub robót oraz projekt i pozwolenie na budowę, gdy wniosek dotyczy prac lub robót przy zabytku nieruchomym lub program prac, gdy wniosek dotyczy prac przy zabytku ruchomym,  informacja o wnioskach o udzielenie dotacji skierowanych do innych organów.
  5. Wykaz prac lub robót wykonanych w okresie poprzedzającym dzień złożenia wniosku.

Czas odpowiedzi

  1. Wnioski o przyznanie dotacji każdorazowo składa się do Prezydenta Miasta Słupska w terminie do 31 grudnia roku poprzedzającego przyznanie dotacji.
  2. Termin, o którym mowa powyżej, nie ma zastosowania w przypadku ubiegania się o dotację na prace interwencyjne wynikające z zagrożenia zabytku.
  3. W przypadku braków formalnych we wniosku wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
  4. Prezydent Miasta Słupska może ogłosi,ć w drodze zarządzenia, dodatkowy termin naboru wniosków.
  5. Wnioski o przyznanie dotacji opiniuje komisja, której skład ustanowiony jest przez Radę Miejską w Słupsku.
  6. Dotacje w drodze uchwały przyznaje Rada Miejska w Słupsku na wniosek Prezydenta Miasta Słupska.
  7. Wnioskodawca zostanie powiadomiony pisemnie o przyznaniu dotacji oraz o terminie podpisania umowy lub o tym, że dotacja nie została przyznana.
  8. Przekazywanie środków na dofinansowanie następuje na rachunek bankowy wnioskodawcy na podstawie podpisanej umowy.

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Polityki Przestrzennej
plac Zwycięstwa 1
tel.: (59) 84 88 352, fax (59) 84 88 409,
e-mail: wpp@um.slupsk.pl

Uwagi dodatkowe

Dotacje celowe mogą być udzielane na dofinansowanie prac konserwatorskich i restauratorskich lub robót budowlanych:
1) przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, jeżeli znajduje się w złym stanie technicznym,
2) przy obiekcie położonym na terenie lub obszarze wpisanym do rejestru zabytków, jeżeli ten obiekt znajduje
się w złym stanie technicznym i posiada istotne znaczenie historyczne, artystyczne lub naukowe dla Miasta Słupska.
Rodzaje prac, które mogą być objęte dotacją określone są w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 ze zmianami),

Pliki do pobrania

Wnioski

PP 13 odt (35.52 KB)

PP 13 pdf (142.39 KB)

Procedury

PP XIII (94.72 KB)

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z Informacją Urzędu Miejskiego w Słupsku
pl. Zwycięstwa 3, pok. 8
tel.: (59) 8488 300
e-mail: urzad@um.slupsk.pl

 

Alert!
Słupska Karta Mieszkańca- www.slupskakarta.pl - zyskaj rabaty i preferencje
Informacje nt. nieodpłatnej pomocy prawnej i bezpłatnych porad obywatelskich znajdziesz TUTAJ.
Najnowsze informacje dot. szczepień przeciwko COVID-19 dostępne są TUTAJ.