Omiń menu i przejdź do treści strony

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj
  1. Krok 1
  2. Krok 2
  3. Krok 3
  4. Krok 4 (aktywny)

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew

Identyfikator sprawy: WGKiOŚ-XXXV

Podstawa prawna

Art. 83f ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r., poz. 142 ze zm.).

Wymagane dokumenty

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew (WGKiOŚ - 30) - do pobrania poniżej.

Opłaty

Nie podlega.

Czas odpowiedzi

Na podstawie zgłoszenia urzędnicy w ciągu 21 dni dokonają oględzin wskazanej zieleni i w przypadku stwierdzenia określonych ustawą przesłanek – w ciągu kolejnych 14 dni – mają prawo wnieść sprzeciw. Niewniesienie przez organ sprzeciwu w określonym terminie traktuje się jako akceptację zamiaru usunięcia drzewa.

Uwaga!

Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej – oznacza to, że dla bezpiecznego dokonania wycinki konieczne jest odczekanie stosownego czasu na ewentualne doręczenie przesyłki ze sprzeciwem.

Odwołania

Odwołanie od decyzji stanowiącej sprzeciw wobec zamiaru usunięcia drzew wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego* za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii lub sekretariacie wydziału (biura) prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.

Wydanie ostatecznej decyzji administracyjnej stanowiącej sprzeciw wobec zamiaru usunięcia drzewa stanowi podstawę wystąpienia z wnioskiem o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa (wniosek - 20, procedura XXII).

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
plac Zwycięstwa 3, pokój nr 206,
tel.: (59) 84 88 419,
e-mail:wgkios@um.slupsk.pl

Uwagi dodatkowe

1. Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.

2. W przypadku braku wymaganych informacji i dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii lub sekretariacie wydziału (biura) prowadzącego sprawę.

3. Na usunięcie drzewa zgłaszający będzie miał jedynie 6 miesięcy od dnia przeprowadzenia przez pracowników urzędu oględzin. Po tym terminie konieczne będzie dokonanie ponownego zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa.

4. Jeżeli w ciągu 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę, a budowa ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ nałoży na właściciela nieruchomości w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.

Pliki do pobrania

Wnioski

WGKiOŚ-30.pdf (108.55 KB)

WGKiOŚ-30.doc (36.00 KB)

Procedury

WGKiOŚ-XXXV (75.28 KB)

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z Informacją Urzędu Miejskiego w Słupsku
pl. Zwycięstwa 3, pok. 8
tel.: (59) 8488 300
e-mail: urzad@um.slupsk.pl

 

Alert!
Słupska Karta Mieszkańca- www.slupskakarta.pl - zyskaj rabaty i preferencje
Informacje nt. nieodpłatnej pomocy prawnej i bezpłatnych porad obywatelskich znajdziesz TUTAJ.
Najnowsze informacje dot. szczepień przeciwko COVID-19 dostępne są TUTAJ.