Zmiany w aktach stanu cywilnego - sprostowanie
Identyfikator sprawy: USC-XI
Podstawa prawna
Art. 35 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2016 r. poz. 2064, z 2017 r. poz. 1524 oraz z 2018 r. poz. 696).
Wymagane dokumenty
1. Wniosek USC – 5 (do pobrania poniżej).
2. Załączniki:
- zagraniczny dokument stanu cywilnego wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski, jeśli stanowi on podstawę sprostowania;
- uwierzytelniony odpis lub wypis materiałów archiwalnych, jeśli stanowią one podstawę sprostowania wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski w przypadku wydania w języku obcym.
3. Do wglądu dokument potwierdzający tożsamość.
Opłaty
Za wydanie odpisu zupełnego w wyniku sprostowania aktu stanu cywilnego 39 zł.
Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek Miasta Słupska, Plac Zwycięstwa 3, na konto nr: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010 przelewem, kartą płatniczą lub w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku.
Dla osób wpłacających z zagranicy kod SWIFT/BIC: BREXPLPWKOS
Czas odpowiedzi
Nie później niż w ciągu miesiąca od chwili złożenia wniosku.
Odwołania
Od wydanej decyzji odmownej służy stronie odwołanie do Wojewody Pomorskiego w Gdańsku za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Słupsku w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Jednostka odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego (USC);
plac Zwycięstwa 3 (pok. 06)
tel. (59) 8488 387
e-mail: usc@um.slupsk.pl, m.nowak@um.slupsk.pl
Uwagi dodatkowe
1. Sprawy załatwia się w pokoju 06.
2. Wnioskodawcą może być:
- osoba, której akt dotyczy lub jej przedstawiciel ustawowy,
- osoba, mająca interes prawny w sprostowaniu treści aktu.
3. Akt stanu cywilnego podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.
Opis sprawy w BIP
Pliki do pobrania
Procedury
USC-XI (93.52 KB)