Omiń menu i przejdź do treści strony

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj
  1. Krok 1
  2. Krok 2
  3. Krok 3
  4. Krok 4 (aktywny)

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osbistego

Identyfikator sprawy: COM-RD-VI

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 653 z późn. zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 7 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2020 r. poz. 31 z późn. zm.).
  3. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity - Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późn. zm.).
  4. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2467 z późń. zm.)

Wymagane dokumenty

1. Wypełniony i podpisany formularz  COM-RD-2 – formularz należy wydrukować obustronnie na jednej kartce formatu A4.

2. Uszkodzony dowód osobisty (w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dokumentu).

3. Ważny paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).

4. Dokument (oryginał do wglądu) o ustanowieniu opiekunem prawnym lub kuratorem w przypadku, gdy zgłoszenie dotyczy dowodu osoby nie posiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych.

Opłaty

1. Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest wydawane nieodpłatnie.

2. W przypadku ubiegania się o wydanie powtórnego zaświadczenia należy uiścić opłatę skarbową w wys. 17 zł. Opłatę należy dokonać w kasie Urzędu bądź na rachunek - mBank S.A. 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010.

Czas odpowiedzi

Zaświadczenie wydawane jest niezwłocznie.

Jednostka odpowiedzialna

Wydział – Centrum Obsługi Mieszkańców,
ul. Plac Zwycięstwa 3,
tel. (59) 8488 403, 8488 406,
e-mail: com@um.slupsk.pl

Uwagi dodatkowe

  1. Istnieje możliwość zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego drogą elektroniczną poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą www.epuap.gov.pl. Zgłoszenia dokonuje się wówczas wyłącznie w organie gminy, który wydał dowód, za pomocą FORMULARZA ZGŁOSZENIA UTRATY LUB USZKODZENIA DOWODU OSOBISTEGO w postaci elektronicznej. Formularz przeznaczony jest do wypełnienia komputerowego i umożliwia jego zapis do pliku PDF. Nie jest konieczne jego drukowanie w celu skutecznego przesłania zawartych w nich danych. Wypełniony formularz należy opatrzyć bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
  2. Z inicjatywy Związku Banków Polskich został uruchomiony ogólnopolski System Dokumenty Zastrzeżone. System został stworzony dla ochrony osób, które utraciły swoje dokumenty tożsamości. Dzięki niemu istnieje możliwość zastrzegania w bankach wszystkich utraconych dokumentów tożsamości bez względu na to, czy zostały one skradzione czy zagubione. Zastrzeżeń mogą dokonywać klienci banków jak również osoby, które nie korzystają z usług bankowych. Szczegółowe informacje na stronie www.dokumentyzastrzezone.pl.

Pliki do pobrania

Wnioski

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH COM-RD / RODO (78.93 KB)

COM-RD-2 (781.65 KB)

Procedury

COM-RD-VI (102.80 KB)

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z Informacją Urzędu Miejskiego w Słupsku
pl. Zwycięstwa 3, pok. 8
tel.: (59) 8488 300
e-mail: urzad@um.slupsk.pl

 

Alert!
Słupska Karta Mieszkańca- www.slupskakarta.pl - zyskaj rabaty i preferencje
Informacje nt. nieodpłatnej pomocy prawnej i bezpłatnych porad obywatelskich znajdziesz TUTAJ.
Najnowsze informacje dot. szczepień przeciwko COVID-19 dostępne są TUTAJ.