Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osbistego
Identyfikator sprawy: COM-RD-VI
Jednostka odpowiedzialna
Wydział – Centrum Obsługi Mieszkańców,
ul. Plac Zwycięstwa 3,
tel. (59) 8488 403, 8488 406,
e-mail: com@um.slupsk.pl
Uwagi dodatkowe
- Istnieje możliwość zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego drogą elektroniczną poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą www.epuap.gov.pl. Zgłoszenia dokonuje się wówczas wyłącznie w organie gminy, który wydał dowód, za pomocą FORMULARZA ZGŁOSZENIA UTRATY LUB USZKODZENIA DOWODU OSOBISTEGO w postaci elektronicznej. Formularz przeznaczony jest do wypełnienia komputerowego i umożliwia jego zapis do pliku PDF. Nie jest konieczne jego drukowanie w celu skutecznego przesłania zawartych w nich danych. Wypełniony formularz należy opatrzyć bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- Z inicjatywy Związku Banków Polskich został uruchomiony ogólnopolski System Dokumenty Zastrzeżone. System został stworzony dla ochrony osób, które utraciły swoje dokumenty tożsamości. Dzięki niemu istnieje możliwość zastrzegania w bankach wszystkich utraconych dokumentów tożsamości bez względu na to, czy zostały one skradzione czy zagubione. Zastrzeżeń mogą dokonywać klienci banków jak również osoby, które nie korzystają z usług bankowych. Szczegółowe informacje na stronie www.dokumentyzastrzezone.pl.
Opis sprawy w BIP
Pliki do pobrania
Procedury
COM-RD-VI (102.80 KB)