Prezydent Słupska powołała Komitet Rewitalizacji Miasta Słupska - kadencja 2024-2026
Prezydent Słupska powołała Komitet Rewitalizacji Miasta Słupska na lata 2024-2026.
Komitet to forum współpracy i dialogu pomiędzy Prezydentem Miasta a pozostałymi interesariuszami rewitalizacji (m. in. mieszkańcami, wspólnotami mieszkaniowymi, przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi, ośrodkami kultury, placówkami edukacyjnymi, przedstawicielami służb bezpieczeństwa, konserwatora zabytków, itp.).
Osoby tworzące Komitet Rewitalizacji wyrażają opinie, stanowiska oraz rekomendują rozwiązania w sprawach dotyczących przygotowania, przeprowadzenia i oceny procesu rewitalizacji. Osoby tworzące Komitet, uczestniczą w opiniowaniu oraz przygotowywaniu dokumentów, w tym projektów uchwał oraz zarządzeń związanych z aktualizacją i wdrażaniem Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Słupska.
Działalność komitetów rewitalizacji wynika z ustawy o rewitalizacji, która zapoczątkowała proces tworzenia środowiska, składającego się w głównej mierze z aktywistów miejskich, liderów społecznych, przedstawicieli jednostek i podmiotów publicznych, którzy swoim zaangażowaniem w sprawy obszaru rewitalizacji wspierają władze samorządowe w jego odnowie.
Komitet Rewitalizacji powoływany na 3-letnią kadencję składa się 30 osób. Podczas pierwszego spotkania, członkinie i członkowie Komitetu wybiorą spośród siebie Przewodniczącego i Zastępcę Przewodniczącego. Szczegółowe zasady działania Komitetu, jego funkcje i zadania określa Uchwała nr XLII/578/17 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 27 września 2017 r.
Komitet Rewitalizacji trzeciej kadencji (2024-2026) tworzą:
1. Przedstawiciele mieszkańców obszaru rewitalizacji:
1) Łukasz Firkowski,
2) Zbigniew Szeligowski,
3) Andrzej Pardo,
4) Tomasz Urbaniak.
2. Przedstawiciele mieszkańców Miasta Słupska spoza obszaru rewitalizacji:
1) Mateusz Grzelak,
2) Iwona Chrapkowska-Wielgomas,
3) Tomasz Socha,
4) Anna Safader-Szkudlarek.
3. Przedstawiciele właścicieli, użytkowników wieczystych nieruchomości i/lub podmiotów zarządzających nieruchomościami znajdującymi się na obszarze rewitalizacji:
1) Krzysztof Sikorski,
2) Sonia Hilarecka,
3) Paulina Sulik.
4. Przedstawiciele podmiotów prowadzących działalność gospodarczą na obszarze Słupska:
1) Mateusz Prusak,
2) Paweł Ulatowski.
5. Przedstawiciele podmiotów prowadzących udokumentowaną działalność społeczną na rzecz mieszkańców obszaru rewitalizacji, w tym organizacji pozarządowych i grup nieformalnych:
1) Agnieszka Pudelska-Leśniewska,
2) Aleksandra Świątek-Brzezińska.
6. Przedstawiciel lokalnego środowiska architektów i urbanistów:
1) Andrzej Poźniak.
7. Przedstawiciel instytucji wspierającej rozwój ekonomii społecznej:
1) Inga Kawałek.
8. Przedstawiciel Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku:
1) Katarzyna Filipiak.
9. Przedstawiciele instytucji kultury z obszaru rewitalizacji:
1) Danuta Rakowska,
2) Katarzyna Maciejewska.
10. Przedstawiciele placówek edukacyjnych z obszaru rewitalizacji:
1) Barbara Zakrzewska,
2) Karolina Keler.
11. Przedstawiciel Straży Miejskiej:
1) Piotr Sochacki.
12. Przedstawiciel Policji:
1) nadkom. Bartosz Rodak.
13. Przedstawiciel Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków:
1) Mariusz Kowalski.
14. Przedstawiciel gestorów sieci podziemnych znajdujących się na obszarze rewitalizacji:
1) Remigiusz Łyszyk.
15. Pracownik Urzędu Miejskiego w Słupsku z komórki odpowiedzialnej za zarządzanie wdrażaniem Gminnego Programu Rewitalizacji:
1) Rafał Jeka.
16. Przedstawiciel organów/podmiotów wskazanych w art. 2 ust. 2 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 9 października 2015 r. rewitalizacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1023 zm. 1529, 1566):
1) Tomasz Orłowski.
17. Inne istotne osoby na potrzeby rewitalizacji:
1) dr hab. Zbigniew Sobisz,
2) Zbigniew Sobolewski.