E-rozrachunki, e-podatki, e-opłaty – wysoka jakość usług, kompetencje i elektronizacja administracji samorządowej
8 grudnia 2017 r. Miasto Słupsk w partnerstwie z Miastem Lublin – Liderem Projektu i innymi miastami: Miasto Opole, Gmina Siemianowice Śląskie, Gmina Gierałtowice podpisało umowę o dofinansowanie projektu pn. „E-rozrachunki, e-podatki, e-opłaty – wysoka jakość usług, kompetencje i elektronizacja administracji samorządowej” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, działanie 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne.
Przedmiot realizacji projektu w części dotyczącej Miasta Słupska:
- Rozbudowa funkcjonującego w Urzędzie Miejskim w Słupsku systemu dziedzinowego KSAT2000i w zakresie obsługi podatków i opłat lokalnych (np. opłaty za gospodarowanie odpadami) oraz opłat i innych należności dot. gospodarowania nieruchomościami (m. in. za wieczyste użytkowanie, z tytułu trwałego zarządu, dzierżawy, najmu) oraz szkolenie po modernizacji.
- Integracja KSAT z system Mdok.
- Opracowanie na platformie e-puap 7 e- formularzy.
- Opracowanie na lata 2019 – 2021 Planu zasobu nieruchomości.
- Dostawa Internetowej Platformy Informacyjno- Płatniczej IPIP (licencja),
- Wdrożenie IPIP wraz z integracją systemem dziedzinowym KSAT.
- Szkolenia dla pracowników m. in. z zakresu podatków lokalnych, rachunkowości podatkowej, przepisów ordynacji podatkowej i orzecznictwa.
Cel projektu:
Wdrażanie rozwiązań poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi w obszarach istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej (podatki i opłaty lokalne oraz zarządzanie nieruchomościami, w szczególności w zakresie gospodarowania lokalami użytkowanymi) oraz doskonalenie kompetencji kadr.
Okres realizacji: grudzień 2017 – wrzesień 2019
Wartość projektu: 1 723 152 zł
Dofinansowanie z UE: 1 452 272,00 zł
Wydatki ogółem Miasta Słupska to 350 055,00 zł
Dofinansowanie: 295 026,35
Wkład własny: 55 028,65 zł