Omiń menu i przejdź do treści strony

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Lata 2014-2020

Dostępny Słupsk - poprawa dostępności do usług publicznych świadczonych przez Miasto Słupsk dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami

Miasto Słupsk realizuje przedsięwzięcie pn. „Dostępny Słupsk - poprawa dostępności do usług publicznych świadczonych przez Miasto Słupsk dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami”, które jest częścią projektu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pn. „Dostępny samorząd – granty” w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Głównym celem projektu Miasta Słupsk jest wzrost dostępności i jakości usług publicznych dzięki dostosowaniu wybranych budynków użyteczności publicznej Miasta do wymogów dostępności określonych w Ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Zaplanowano działania w trzech lokalizacjach: 1. Siedziba główna Urzędu Miejskiego (Ratusz) przy pl. Zwycięstwa 3 w Słupsku. 2. Obiekt przy ul. Grottgera 13 w Słupsku, w którym będzie funkcjonowała Straż Miejska oraz część Zarządu Infrastruktury Miejskiej, 3. Budynek przy ul. Słonecznej 15D, gdzie mieści się Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Słupsku.

Zadania realizowane w ramach projektu mające na celu przystosowanie obiektów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami to:

  1. Wykonanie dojazdu do parkingu oraz wykonanie miejsc parkingowych dla osób ze szczególnymi potrzebami przy budynku przy ul. Grottgera 13.
  2. Modernizacja podestu i schodów zewnętrznych oraz placu przed wejściem głównym do budynku przy ul. Grottgera 13, wykonanie podjazdu dla os. niepełnosprawnych wraz z balustradami.
  3. Wymiana drzwi wejściowych w budynku MOPR zgodnie z zalecaniami audytu dostępności architektonicznej przeprowadzonego w MOPR w dniach 01-30.09.2021 r.
  4. Wymiana drzwi wewnętrznych (po przekroczeniu wejścia głównego) w budynku MOPR zgodnie z zalecaniami audytu dostępności architektonicznej przeprowadzonego w MOPR
  5. Oznakowanie wewnętrzne budynku przy ul. Grottgera 13 w Słupsku (nowa siedziba ZIM/Straży Miejskiej) poprzez zakup i montaż tablicy informacyjnej, planów tyflograficznych, tabliczek informacyjnych w języku Braille’a oraz piktogramów w celu oznaczenia ważnych punktów w budynku.
  6. Zakup pętli indukcyjnych, które będą mogły być zastosowane w miejscach obsługi klienta (3 szt. dla budynku Ratusza, 1 szt. dla budynku przy ul. Grottgera 13).
  7. Wykonanie audytu architektonicznego dla budynku  przy ul. Grottgera 13 zgodnie z zapisami ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  8. Wykonanie audytu komunikacyjno – informacyjnego dla budynku przy ul. Grottgera 13 zgodnie z zapisami ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Dofinansowanie w formie grantu: 195 561,56 zł
Łączny koszt inwestycji: 257 243,95 zł
Okres realizacji zadania: IV kwartał 2022 - II kwartał 2023

Chłopiec z podniesionymi kciukami do góry, w tle dwoje dzieci i nauczycielka
Nabór do przedszkoli miejskich na rok szkolny 2024/2025

Nabór do przedszkoli miejskich na rok szkolny 2024/2025

Zbliża się termin rekrutacji do przedszkoli miejskich.

Nabór do przedszkoli miejskich na rok szkolny 2024/2025
Informator przedszkolaka

Informator przedszkolaka

Zachęcamy do zapoznania się z informatorem przedszkolaka na rok szkolny 2024/2025 stanowiącym swoisty przewodnik po placówkach wychowania przedszkolnego w naszym mieście.

Informator przedszkolaka

Kalendarz wydarzeń

Alert!
Słupska Karta Mieszkańca- www.slupskakarta.pl - zyskaj rabaty i preferencje
Informacje nt. nieodpłatnej pomocy prawnej i bezpłatnych porad obywatelskich znajdziesz TUTAJ.
Najnowsze informacje dot. szczepień przeciwko COVID-19 dostępne są TUTAJ.