Dostępny Słupsk - poprawa dostępności do usług publicznych świadczonych przez Miasto Słupsk dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami
Miasto Słupsk realizuje przedsięwzięcie pn. „Dostępny Słupsk - poprawa dostępności do usług publicznych świadczonych przez Miasto Słupsk dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami”, które jest częścią projektu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pn. „Dostępny samorząd – granty” w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Głównym celem projektu Miasta Słupsk jest wzrost dostępności i jakości usług publicznych dzięki dostosowaniu wybranych budynków użyteczności publicznej Miasta do wymogów dostępności określonych w Ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Zaplanowano działania w trzech lokalizacjach: 1. Siedziba główna Urzędu Miejskiego (Ratusz) przy pl. Zwycięstwa 3 w Słupsku. 2. Obiekt przy ul. Grottgera 13 w Słupsku, w którym będzie funkcjonowała Straż Miejska oraz część Zarządu Infrastruktury Miejskiej, 3. Budynek przy ul. Słonecznej 15D, gdzie mieści się Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Słupsku.
Zadania realizowane w ramach projektu mające na celu przystosowanie obiektów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami to:
- Wykonanie dojazdu do parkingu oraz wykonanie miejsc parkingowych dla osób ze szczególnymi potrzebami przy budynku przy ul. Grottgera 13.
- Modernizacja podestu i schodów zewnętrznych oraz placu przed wejściem głównym do budynku przy ul. Grottgera 13, wykonanie podjazdu dla os. niepełnosprawnych wraz z balustradami.
- Wymiana drzwi wejściowych w budynku MOPR zgodnie z zalecaniami audytu dostępności architektonicznej przeprowadzonego w MOPR w dniach 01-30.09.2021 r.
- Wymiana drzwi wewnętrznych (po przekroczeniu wejścia głównego) w budynku MOPR zgodnie z zalecaniami audytu dostępności architektonicznej przeprowadzonego w MOPR
- Oznakowanie wewnętrzne budynku przy ul. Grottgera 13 w Słupsku (nowa siedziba ZIM/Straży Miejskiej) poprzez zakup i montaż tablicy informacyjnej, planów tyflograficznych, tabliczek informacyjnych w języku Braille’a oraz piktogramów w celu oznaczenia ważnych punktów w budynku.
- Zakup pętli indukcyjnych, które będą mogły być zastosowane w miejscach obsługi klienta (3 szt. dla budynku Ratusza, 1 szt. dla budynku przy ul. Grottgera 13).
- Wykonanie audytu architektonicznego dla budynku przy ul. Grottgera 13 zgodnie z zapisami ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Wykonanie audytu komunikacyjno – informacyjnego dla budynku przy ul. Grottgera 13 zgodnie z zapisami ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dofinansowanie w formie grantu: 195 561,56 zł
Łączny koszt inwestycji: 257 243,95 zł
Okres realizacji zadania: IV kwartał 2022 - II kwartał 2023