Dotacje z budżetu Miasta Słupska
Dotacja do zmiany sposobu ogrzewania
Prezydent Miasta Słupska informuje, iż zgodnie z Regulaminem udzielania dotacji z budżetu Miasta Słupska na ochronę środowiska przyjętym uchwałą Rady Miejskiej w Słupsku Nr IV/52/19 z dnia 30 stycznia 2019 roku prowadzi nabór wniosków o przyznanie ww. dotacji.
Zgodnie z powyższym aktem prawnym dotacje przysługują podmiotom, które zlikwidowały źródło ciepła wykorzystujące węgiel lub koks i zastąpiły go jednym z następujących rozwiązań:
- podłączeniem do miejskiej sieci ciepłowniczej,
- źródłami ciepła wykorzystującymi odnawialne źródła energii w postaci pompy ciepła lub kolektorów słonecznych, lub paneli fotowoltaicznych,
- gazem,
- olejem,
- energią elektryczną.
Będą one przyznawane na zadania dotyczące nieruchomości położonych na terenie Miasta Słupska, na które dotowani ponieśli koszty i zakończyli w terminie 1 roku przed dniem złożenia wniosku o przyznanie dotacji.
O kolejności rozpatrywania wniosków decydować będzie kolejność ich wpływu do Urzędu Miejskiego w Słupsku. Zakwalifikowane do dofinansowania wnioski realizowane będą do wyczerpania kwoty środków zaplanowanych w budżecie Miasta Słupska na udzielanie dotacji, przy czym ich realizacja zależy od faktycznie zgromadzonych środków. Wnioski, które nie zostaną zrealizowane w danym roku nie przechodzą do realizacji na następny rok.
Wysokość dofinansowania ustala się według następujących zasad:
- zastąpienie źródła ciepła wykorzystującego węgiel lub koks podłączeniem do miejskiej sieci ciepłowniczej, źródłami ciepła wykorzystującymi odnawialne źródła energii w postaci pompy ciepła lub kolektorów słonecznych, lub paneli fotowoltaicznych – dotacja w wysokości 50 % poniesionych kosztów, nie więcej jednak niż 5 000 zł (pięć tysięcy zł) za jeden lokal podłączony;
- zastąpienie źródła ciepła wykorzystującego węgiel lub koks gazem, olejem, energią elektryczną – dotacja w wysokości 50 % poniesionych kosztów, nie więcej jednak niż 3 000 zł (trzy tysiące zł) za jeden lokal.
Szczegóły Regulaminu - uchwała Rady Miejskiej w Słupsku Nr IV/52/19 z dnia 30 stycznia 2019 roku
http://bip.um.slupsk.pl/rada_miejska/uchwaly_rady_miejskiej/30650.html
Wniosek
http://bip.um.slupsk.pl/urzad_miejski/procedury/wydzialy/113.html
Termin przyjmowania wniosków: do 15 września danego roku.
UWAGA! Zmiana zasad udzielania dotacji!
Informujemy, iż planowane są zmiany Regulaminu udzielania dotacji z budżetu Miasta Słupska na ochronę środowiska.
Ze względów formalno – prawnych jesteśmy zobowiązani zmienić zapisy powyższego Regulaminu.
Możliwość skorzystania z dotacji na „starych” zasadach kończy się z dniem 15 września 2025 roku
Jeśli więc zmieniłeś sposób ogrzewania lub wykonasz zadanie do tego terminu zachęcamy do złożenia wniosku.
Pamiętaj! Ostateczny termin przyjmowania wniosków: do 15 września 2025 roku.
Od 1 stycznia 2026 roku będziemy przyjmowali wnioski na zadania nierozpoczęte.
Dodatkowe informacje: Urząd Miejski w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, pok. nr 20, tel. 59 84 88 245

