Zgłoszenie posiadania zbiornika bezodpływowego lub przydomowej oczyszczalni ścieków
Masz zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnię ścieków? Pamiętaj, że powinieneś to zgłosić do Urzędu Miejskiego celem ujęcia ich w ewidencji prowadzonej przez Prezydenta Miasta Słupska.
Właściciele nieruchomości winni zapewnić utrzymanie czystości i porządku poprzez przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub, w przypadku gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych.
Prezydent Miasta Słupska jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji ww. zbiorników oraz ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej, wynika to z 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 ze zm.).
Z uwagi na konieczność uaktualnienia wymaganej przepisami prawa ewidencji, zwracamy się do właścicieli/użytkowników nieruchomości wyposażonej w zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnię ścieków znajdujących się na terenie Miasta Słupska o wypełnienie druku – „Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych lub przydomowych oczyszczalni ścieków”.
Druk zgłoszenia dostępny jest w Urzędzie Miejskim w Słupsku Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (WGKiOŚ) - Plac Zwycięstwa 3, pokój nr 221 oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w pod adresem:
https://bip.um.slupsk.pl/file/p833 <- PROCEDURA ZGŁOSZENIA DO EWIDENCJI ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH (SZAMB) LUB PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
https://bip.um.slupsk.pl/file/w1645 <- ZGŁOSZENIE DO EWIDENCJI ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH (SZAMB) LUB PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW - WERSJA PDF
https://bip.um.slupsk.pl/file/w1646 <- ZGŁOSZENIE DO EWIDENCJI ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH (SZAMB) LUB PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW - WERSJA EDYTOWALNA