Seniorze czekamy na Ciebie - trwa nabór kandydatów do Słupskiej Rady Seniorów
Prezydentka Miasta Słupska, Zarządzeniem
Nr 865/ZiSS/2023 z dnia 17 listopada 2023 roku ogłasza nabór kandydatów do Słupskiej Rady Seniorów.
Kandydatów na członków Słupskiej Rady Seniorów mogą zgłaszać:
1) podmioty działające na rzecz osób starszych, w szczególności organizacje pozarządowe oraz podmioty prowadzące uniwersytety trzeciego wieku;
2) grupy nieformalne 10 seniorów, posiadających bierne prawo wyborcze.
Link do Zarządzenia Nr 865/ZiSS/2023
w sprawie ogłoszenia naboru kandydatów do Słupskiej Rady Seniorów:
https://bip.um.slupsk.pl/urzad_miejski/zarzadzenia_prezydenta/38399.html
Kandydatów można zgłaszać w terminie do 8 grudnia 2023 roku do godz. 14.00.
Zgłoszenie należy złożyć wyłącznie w formie pisemnej, na wzorze określonym załącznikiem Nr 2 (karta zgłoszenia) do Zarządzenia Nr 865/ZiSS/2023 Prezydenta Miasta Słupska z dnia 17 listopada 2023 roku w Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Słupsku (pok. 208),
plac Zwycięstwa 1 w Słupsku.
Serdecznie zapraszamy do zgłaszania kandydatów
Słupska Rada Seniorów jest organem konsultacyjnym, doradczym i inicjatywnym, który współpracuje z organami Miasta Słupska w obszarze spraw lokalnych, w szczególności dotyczących osób starszych.
Cel działania:
Celem Słupskiej Rady Seniorów jest zapewnienie osobom starszym wpływu na sprawy dotyczące społeczności Miasta Słupska, ze szczególnym uwzględnieniem seniorek i seniorów.
Opiekę merytoryczną nad pracą Rady sprawują poszczególne Wydziały Urzędu Miejskiego
w Słupsku w zależności od zakresu merytorycznego poruszanych spraw, natomiast w zakresie organizacji posiedzeń –Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych.
Zakres działania:
1) aktywizacja i integracja społeczna;
2) zapobieganie marginalizacji;
3) poprawa społecznego wizerunku;
4) ochrona zdrowia;
5) rozwój form wypoczynku oraz dostęp do edukacji, kultury i sportu.
Do zadań Rady należy:
1) współpraca z władzami Miasta Słupska oraz innymi podmiotami, w tym organizacjami pozarządowymi przy rozstrzyganiu o istotnych oczekiwaniach i potrzebach seniorek i seniorów;
2) przedstawianie propozycji w zakresie ustalania priorytetowych zadań w perspektywie krótko
i długoterminowej oraz inicjowanie działań na rzecz seniorek i seniorów;
3) monitorowanie potrzeb słupskich seniorek i seniorów;
4) wydawanie opinii i formułowanie wniosków służących rozwojowi działalności na rzecz osób starszych;
5) konsultowanie i ustalanie priorytetów w kierunkach polityk i zadań realizowanych na rzecz osób starszych;
6) informowanie społeczności Słupska o szczególnych kierunkach działań podejmowanych
przez służby miejskie i partnerów pozarządowych na rzecz osób starszych;
7) inicjowanie działań na rzecz współpracy międzypokoleniowej lokalnej społeczności, kształtowanie kreatywności i pozytywnego wizerunku osób starszych.
Zasady i cel działania Słupskiej Rady Seniorów określa statut przyjęty uchwałą Nr XIII/120/15
Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 24 czerwca 2015 r. w sprawie powołania Słupskiej Rady Seniorów
i nadania jej statutu.
(Dz. Urz. Woj. Pom. z 2019 r. poz.4468)
link do uchwały: http://edziennik.gdansk.uw.gov.pl/WDU_G/2019/4468/akt.pdf