Trwa modernizacja stadionu Gryfa przy ul. Zielonej
W ubiegłym tygodniu rozpoczęła się modernizacja Stadionu przy ul. Zielonej, która zostanie przeprowadzona dwuetapowo. Pierwszy etap prac dotyczy budowy nowego wejścia na teren stadionu z zapleczem kasowym i bramami, a także remontu i przebudowy ogrodzenia. Zakres przewidzianych do wykonania prac obejmuje m.in. roboty rozbiórkowe pawilonu kasowego i istniejącego ogrodzenia, budowę pomieszczenia kasowego wraz z zadaszeniem i montażem bramek oraz wrót od strony ul. Zielonej, ogrodzenia z bramami wokół stadionu o łącznej długości ok. 912 m. Od strony ulicy Słonecznej zamontowana zostanie brama wejściowa do sektora dla kibiców drużyn przyjezdnych.
Zadanie zostanie wykonane w ramach przedsięwzięcia pn. „Modernizacja układu funkcjonalnego zagospodarowania terenu Stadionu przy ulicy Zielonej w Słupsku – etap I: budowa budynku kasy i wiaty wejściowej wraz z ogrodzeniem na terenie stadionu”. Realizowane będzie w ramach działania nr 3 Inwestycje w infrastrukturę czasu wolnego i infrastrukturę turystyczną Programu na rzecz zwiększania szans rozwojowych Ziemi Słupskiej na lata 2019 – 2024.
Realizacja tego zadania jest pierwszym etapem przedsięwzięcia polegającego na modernizacji układu funkcjonalnego zagospodarowania stadionu.
Wybrano także wykonawcę drugiego zadania pn.„Modernizacja układu funkcjonalnego zagospodarowania terenu Stadionu przy ulicy Zielonej w Słupsku – przygotowanie dokumentacji technicznej dla II etapu”, polegającego na opracowaniu dokumentacji niezbędnej do wykonania kolejnych prac modernizacyjnych obiektu tj.: zadaszenia trybun, oświetlenia płyty głównej boiska trawiastego, przebudowy dwóch istniejących trybun, przebudowy układu przestrzennego ścieżek, placów i innych stref wewnętrznych oraz wykonania zaplecza szatniowego i sanitarnego dla zawodników z boisk treningowych.
Zakończenie pierwszego etapu zadania przewidziano na II kw. 2021 r. Jego szacunkowa jego wartość wynosi 679.950 zł, w tym dofinansowanie ze środków rezerwy celowej budżetu państwa 439.642 zł i wkład własny Słupska 240.308 zł.
Opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji administracyjnych w celu prawidłowej i sprawnej realizacji kolejnego etapu przedsięwzięcia to koszt 56.980 zł, w tym dofinansowanie ze środków rezerwy celowej budżetu 37.060 zł i wkład własny Słupska 19.920 zł. Zakończenie opracowania dokumentacji zaplanowano na IV kwartał 2020 r.