Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego
22 czerwca 2021 r. w Urzędzie Miejskim w Słupsku pod przewodnictwem Zastępcy Prezydenta Miasta Słupska Pana Marka Golińskiego odbyło się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Miasta Słupska.
W posiedzeniu uczestniczyli przedstawiciele służb, inspekcji i straży, kierownicy jednostek organizacyjnych miasta oraz dyrektorzy wydziałów Urzędu.
Tematem posiedzenia Komisji była ocena aktualnego stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta, w tym działań związanych ze zwalczaniem i zapobieganiem rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 powodującego chorobę COVID-19.
Komisja zapoznała się z informacją w zakresie planowanych w mieście działań zapewniających porządek publiczny i bezpieczeństwo mieszańców podczas sezonu letniego 2021 r., którą przedstawił Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku, Zastępca Komendanta Policji w Słupsku, Komendant straży miejskiej w Słupsku oraz Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słupsku.
Dokonano analizy zagrożeń na obszarach wodnych miasta, którą przestawił Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, komendanci PSP, Policji i SM oraz przedstawiciel Słupskiego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Zapoznano się także z podjętymi przygotowaniami do otwarcia kąpieliska miejskiego w „Parku Trendla”.
Komisja pozytywnie oceniła stan bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta oraz planowane działania zapewniające porządek publiczny i bezpieczeństwo obywateli podczas sezonu letniego 2021 r.
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku oraz Zastępca Komendanta Policji w Słupsku przedstawili propozycje do budżetu miasta na 2022 r. w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, które Komisja zaopiniowała pozytywnie.