Liczymy się dla Polski!
Szanowni Państwo,
od 1 kwietnia do 30 września 2021 r. trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań. Po raz pierwszy w historii Polski będzie on w pełni realizowany przy użyciu interaktywnego formularza spisowego dostępnego na stronie GUS. Wystarczy wejść na stronę https://spis.gov.pl/ i wypełnić elektroniczny formularz.
Każdy obywatel Polski ma obowiązek udziału w Narodowym Spisie. Aby to zrobić, należy dokonać tzw. samospisu internetowego. Obowiązkiem spisowym są objęte:
▪ osoby fizyczne stale zamieszkałe i czasowo przebywające w mieszkaniach, budynkach i innych zamieszkanych pomieszczeniach niebędących mieszkaniami na terenie Polski oraz osoby fizyczne niemające miejsca zamieszkania;
▪ mieszkania, budynki, obiekty zbiorowego zakwaterowania i inne zamieszkane pomieszczenia niebędące mieszkaniami.
W związku z tym, że nie każdy Obywatel ma możliwość dokonania samospisu (np. z powodu braku dostępu do urządzeń czy do Internetu) w Urzędzie Miejskim w Słupsku udostępnione zostało Biuro Spisowe znajdujące się w pokoju nr 105 (budynek ratusza, Pl. Zwycięstwa 3).
Każdy mieszkaniec naszego Miasta, który nie ma możliwości samodzielnego spisu, może zadzwonić pod podany niżej numer i umówić się na wizytę w ratuszu - w godzinach pracy urzędu. Na miejscu może dokonać spisu oraz uzyskać pomoc od pracownika w jego przeprowadzeniu.
Nr telefonu: 693 390 111 (telefon jest aktywny w godzinach funkcjonowania Urzędu). W szczególnie uzasadnionych przypadkach, kiedy osoba objęta spisem powszechnym nie może dopełnić obowiązku samospisu przez Internet, dane będą zbierane metodami:
• wywiadu telefonicznego przeprowadzanego przez rachmistrza spisowego, który wprowadza dane uzyskane od respondenta do formularza spisowego albo
• wywiadu bezpośredniego, przeprowadzanego przez rachmistrza spisowego przy pomocy urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu.
Prosimy o śledzenie informacji, które sukcesywnie pojawiają się na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Słupsku.