Rozpoczynamy konsultacje społeczne Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień na lata 2023 – 2026
Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień na lata 2023 -2026 określa lokalną strategię zarówno w zakresie profilaktyki, jak również redukcji szkód zdrowotnych i społecznych związanych z używaniem substancji psychoaktywnych w społeczności lokalnej. Program stanowi część strategii rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii i uzależnieniom behawioralnym, określone w Narodowym Programie Zdrowia na lata 2021 – 2025. Dokument ten jako podstawowy dokument polityki zdrowia publicznego, wyznacza cele strategiczne i operacyjne oraz najważniejsze zadania do realizacji na rzecz poprawy zdrowia i związanej z nim jakości życia mieszkańców.
Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień na lata 2023 – 2026 po raz pierwszy jest programem wieloletnim. Od 2022 roku zgodnie z zapisami art. 41 ust. 2 pkt 2a ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi miejski program sporządza się na okres nie dłuższy niż 4 lata.
Celem konsultacji jest zebranie uwag i opinii mieszkańców i mieszkanek Miasta na temat projektu uchwały w sprawie przyjęcia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień na lata 2023 – 2026.
Konsultacje przeprowadzone będą w okresie od 9 lutego 2023 r. do 2 marca 2023 r. w następujących formach:
1) jednego protokołowanego spotkania konsultacyjnego z mieszkańcami Miasta Słupska, które odbędzie się w sali 212 Urzędu Miejskiego w Słupsku w dniu 20 lutego 2023 r. w godzinach 17:00 – 18:30;
2) zgłaszania opinii i uwag za pomocą formularza konsultacyjnego, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia, który należy wypełnić i złożyć w wersji papierowej w Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych (pl. Zwycięstwa 1, pokój 208 – sekretariat Wydziału) lub przesłać w wersji elektronicznej, za pośrednictwem poczty e-mail na adres wziss@um.slupsk.pl (w tytule maila należy wpisać „KONSULTACJE”); bądź przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z dopiskiem „Konsultacje”, w terminie do dnia 2 marca 2023 roku;
3) dyżurów telefonicznych, które odbędą się w dniach od 9 lutego do dnia 2 marca 2023 r. w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Słupsku pod numerem telefonu (59) 84 88 358;
4) ankiety konsultacyjnej w formie elektronicznej dostępnej na stronie https://slupsk.konsultacjejst.pl/.
Zarządzenie w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu uchwały w sprawie przyjęcia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień na lata 2023 – 2026 znajduje się tutaj.
Ankieta konsultacyjna w formie elektronicznej dostępna jest na stronie: https://slupsk.konsultacjejst.pl/.
Wydziałem odpowiedzialnym za przeprowadzenie konsultacji jest Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Słupsku.