"Uwaga! Jesienna deratyzacja"
Deratyzacja jest obowiązkiem! Przypominamy więc o konieczności jej przeprowadzenia. Nie wiesz jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy sposób przeprowadzenia deratyzacji na terenie miasta. Obowiązkowej deratyzacji podlegają obszary następujących nieruchomości:
- o zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej lub jednorodzinnej;
- o zabudowie usługowej;
- sportu i rekreacji;
- obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2.000 m2;
- o zabudowie zagrodowej w gospodarstwach rolnych, hodowlanych i ogrodniczych;
- obiektów produkcyjnych, składów i magazynów;
- infrastruktury technicznej;
- terenów rodzinnych ogrodów działkowych.
Deratyzację należy przeprowadzić:
- w terminie od 15 marca do 15 kwietnia - deratyzacja wiosenna,
- w terminie od 15 października do 15 listopada - deratyzacja jesienna,
- niezwłocznie w przypadku pojawienia się gryzoni.
Deratyzacja może zostać przeprowadzona przy pomocy specjalistycznego zakładu deratyzacyjnego lub we własnym zakresie.
Prawidłowe przeprowadzenie deratyzacji i zapobieżenie negatywnym skutkom deratyzacji wymaga w szczególności:
- trzymania w zamknięciu zwierząt domowych w czasie akcji odszczurzania;
- pouczenia dzieci o skutkach zatrucia;
- otoczenia dzieci nadzorem i nie pozostawiania ich bez opieki w czasie odszczurzania;
- zebrania i usunięcia trutek i martwych gryzoni niezwłocznie po okresie wyłożenia trutek.
Nieprzeprowadzenie deratyzacji stanowi zgodnie z art. 10 ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.) w zw. z art. 24 ustawy z dnia 20 maja 1971 roku Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2021 r. poz. 281 ze zm.) wykroczenie zagrożone karą grzywny w wysokości od 20 do 5.000 zł.
Potwierdzeniem wywiązania się z obowiązku deratyzacji, podczas ewentualnej kontroli Straży Miejskiej w Słupsku, jest paragon za zakup trutki na szczury lub rachunek za przeprowadzenie deratyzacji przez specjalistyczną firmę.
Dlaczego to obowiązek? Wynika to z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Słupska ustalonego uchwałą Nr XXIX/468/21 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 31 marca 2021 roku. Regulamin ogłoszony został w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego 29 kwietnia 2021 pod pozycją 1573.