Budowa ulic Łotewskiej, Litewskiej oraz Fińskiej w Słupsku
Miasto Słupsk w ramach umowy z Wojewodą Pomorskim o udzielenie dotacji celowej zrealizowało inwestycję pn.: „Budowa ulic Łotewskiej, Litewskiej oraz Fińskiej w Słupsku”. Zadanie było współfinansowane z wieloletniego programu pn. „Rządowy program na rzecz zwiększania szans rozwojowych Ziemi Słupskiej na lata 2019-2026” i stanowiło część kompleksowego zadania polegającego na poprawie dostępności oraz spójności komunikacyjnej północno-wschodniego rejonu Miasta. W ramach planowanej inwestycji wybudowano trzy drogi z płyt betonowych prefabrykowanych typu POZBET wraz z poboczami, oświetleniem ulicznym oraz zjazdami na działki.
Zakres rzeczowy :
• Budowa ulicy Łotewskiej o długości 403 mb:
W ramach zadania wybudowano drogę z płyt betonowych prefabrykowanych typu POZBET, z poboczem o szerokości 0,5m. Dodatkowo wykonane zostało oświetlenie uliczne i zjazdy na działki wykonane z płyt JOMB. Trasa budowanej drogi przebiegała po starym śladzie, zaprojektowano kilka nowych zjazdów. Nawierzchnia drogi twarda ulepszona wykonana z płyt drogowych typu POZBET. W celu uspokojenia ruchu zastosowano prędkości 30k/h.
• Budowa ulicy Litewskiej o długości 237 mb.-
W ramach zadania wybudowano drogę z płyt betonowych prefabrykowanych typu POZBET oraz wykonano pobocze o szerokości 0,5m. Dodatkowo wykonane zostało oświetlenie uliczne i zjazdy na działki wykonane z płyt JOMB. Nawierzchnia drogi posiada szerokość 4,5m. Trasa budowanej drogi wewnętrznej - ulicy Litewskiej przebiega po starym śladzie, zaprojektowano kilka nowych zjazdów. W celu uspokojenia ruchu wprowadzono prędkość 30k/h.
• Budowa drogi Fińskiej o długości 291 mb.
W ramach zadania wybudowano drogę z płyt betonowych prefabrykowanych typu POZBET, wraz z poboczem o szerokości 0,5 m. Dodatkowo zaprojektowane zostało oświetlenie uliczne i zjazdy na działki wykonane z płyt JOMB. Trasa wybudowanej drogi przebiega po starym śladzie, zaprojektowano kilka nowych zjazdów. Nawierzchnia drogi twarda ulepszona wykonana z płyt drogowych typu POZBET. W celu uspokojenia ruchu wprowadzono prędkość 30k/h.
Łączna długość budowanych dróg wynosi 931 mb.
Parametry techniczne dróg:
• klasa drogi - gminne
• łączna długość odcinka remontowanego i budowanego - 931 [mb]
• kategoria ruchu - KR-1
• prędkość projektowa - 30 [km/h]
• szerokość jezdni - 4,5[m]
• szerokość poboczy – 0,5 [m]
• nawierzchnia –twarda, płyty POZBET
• oświetlenie uliczne
• zjazdy na działki- płyty JOMB
Głównym celem przedsięwzięcia było podniesienie jakości infrastruktury dróg i dostosowanie ich parametrów technicznych, a także poprawa bezpieczeństwa i komfortu uczestników ruchu drogowego.
Termin realizacji: III- kwartał 2022 roku – II kwartał 2023
Całkowita wartość inwestycji: 1 899 882,50 zł
Dofinansowanie z budżetu państwa: 1 519 906,00 zł
Wkład własny Miasta: 379 976,50 zł
Przed:



Po:


