Omiń menu i przejdź do treści strony

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj

Udostępniamy informator o ofercie słupskich szkół ponadpodstawowych. Pobierz tutaj

Pobierz tutaj
  1. Krok 1
  2. Krok 2
  3. Krok 3
  4. Krok 4 (aktywny)

Wydanie decyzji o środowiskowychuwarunkowaniach dla przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko

Identyfikator sprawy: WGKiOŚ-XXXI

Podstawa prawna

Art. 71 ust. 2 pkt 1 i 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081 ze zm.).

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wydanie decyzji (WGKiOŚ - 26) - do pobrania poniżej.
2. Załączniki:
1. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w czterech egzemplarzach wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (4 egzemplarze CD), zgodnie z art. 74 ust. 2 w/w ustawy, zgodny z zakresem określonym w art. 66 w/w ustawy, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia.

2. Poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie w/w ustawy.

Przez obszar ten rozumie się:
1) przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;
2) działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
3) działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem. którym mowa w ust. 3a zdanie drugie w/w ustawy.

3. Mapa, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie w/w ustawy, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w art.74 ust. 3a pkt 1 w/w ustawy; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w art.74 ust.1 pkt 4 w/w ustawy mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 3 w/w ustawy.

4. Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie w/w ustawy, z zastrzeżeniem art. 74 ust. 1a
w/w ustawy*.

* jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym mowa w art. 74 ust. 1 pkt 6. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa wart. 74 ust. 1 pkt 6, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.

5. Pełnomocnictwo zgodnie z art. 33 Kpa , w przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora.

6. Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej.

Opłaty

• za wydanie decyzji 205,00 zł;
• za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii (od każdego stosunku pełnomocnictwa) – 17,00 zł.

Opłatę za wydanie decyzji oraz złożenie dokumentu pełnomocnictwa należy wnieść na rachunek Miasta Słupska, pl. Zwycięstwa 3 gotówką lub przelewem na konto nr: mBank S.A. 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010.

Wpłat gotówkowych (bez prowizji) można dokonać w kasie zlokalizowanej na terenie Urzędu Miejskiego w Słupsku lub w placówkach mBanku.

Czas odpowiedzi

Ze względu na obowiązek przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko wymagającego m. in. opinii i uzgodnień z innymi organami – powyżej 12 tygodni.

Odwołania

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii lub sekretariacie Wydziału pokój 219). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Urząd Miejski w Słupsku, pl. Zwycięstwa 3, pokój 218,
tel.: (59) 84 88 318,
e-mail: wgkios@um.slupsk.pl,

Uwagi dodatkowe

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii lub sekretariacie Wydziału pokój 219.

Pliki do pobrania

Wnioski

WGKIOŚ-26 (42.50 KB)

WGKIOŚ-26 (90.98 KB)

Procedury

WGKiOŚ-XXXI (87.46 KB)

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z Informacją Urzędu Miejskiego w Słupsku
pl. Zwycięstwa 3, pok. 8
tel.: (59) 8488 300
e-mail: urzad@um.slupsk.pl

 

Alert!
Słupska Karta Mieszkańca- www.slupskakarta.pl - zyskaj rabaty i preferencje
Informacje nt. nieodpłatnej pomocy prawnej i bezpłatnych porad obywatelskich znajdziesz TUTAJ.
Najnowsze informacje dot. szczepień przeciwko COVID-19 dostępne są TUTAJ.